Äventyrlig kvällspromenad

Igårkväll hade Ansgar himla mycket spring i benen, så jag bestämde mig att gå ut för en kvällspromenad, vilket vi aldrig har gjort innan (klockan var nog runt 20:30-21). Och oj vad Ansgar gillade det! Han brukar vanligtvis inte röra sig så mycket när vi är ute i Västerås, utan mest bara gå runt buskarna lite kring ytterdärren. Men igårkväll så levde han verkligen upp och gick ut på trottoaren, gick runt på parkeringsplatsen, han sprang (han sprang verkligen så jag fick ett litet träningspass på köpet ;) ) till baksidan och ner bland alla vitsippor och tillsist till grannhuset som ligger ungefär 200-250 meter ifrån vårat hus.
Jag var så himla glad att han tillsist vågade gå och undersöka själv och såg att dte var lugnt att gå längre än bara till buskarna vid ytterdörren. Tror ni han vågade "ta ut svängarna" bara för att det var mörkt (tänkte ju att de är ju nattdjur) eller var han bara på äventyrshumör? Går ni ut med era katter på kvällen ibland? :)
#1 - - Sophia och katterma:

Vi gick ut med Pärla för ca en timma sen. Min bror ville inte fiska ensam så jag och Pärla följde med. Hon gillade det :-)

#2 - - Heidi.Kattfamiljen:

Idag var vi ute på kvällen men det hade inte börjat skymma så det räknas nog inte ;-)

Men jag tror nog att Ansgar kände sig lite tryggare på kvällen. Det är ju liksom katternas tur att ta över då. Det märker man verkligen nu när det nästan är sommar att går man ut på kvällen när det börjar skymma så möter man en massa katter. Sen så är det ju lugnare på kvällen också så det kan ju gjort att han kände sig tryggare. Plus att katter ser bättre i skymmning om jag inte minns fel.

#3 - - Heidi.Kattfamiljen:

Ja det är helt underbart med kattpromenader nu :-) till och med Eddie uppskattar det nu ;-)

Ja det låter ju jättebra att han blir modigare på kvällen, tror säkert han tycker det blir mer spännand då också. Det är ju andra djur som kommer fram då. Vi har mött både harar och rådjur på våra kvällspromenader.

Ja visst låter det mysigt att vara jourhem :-) man känner verkligen att man ger nånting. Det är väldigt roligt när en skygg katt blir tam, den känslan är verkligen underbar. Du/ni skulle säkert vara ett jättebra jourhem sen när ni bor större :-)

#4 - - Heidi.Kattfamiljen:

Du kan prova att gnugga på tandköttet med tex en mjuk kompress. Börjar det blöda är det förmodligen inflammerat.



Ja det skall nog snart vara bra med Hugo. Tror inte han lider direkt, han är väldigt glad och så annars men just när man pillar på det är det nog obehagligt.