En sen måndagslista.

Glad måndagskväll på er alla där ute! Har precis kommit hem efter att ha jobbat min fjärde kväll på raken. Ikväll har det varit riktigt stressigt och det har sällan varit så skönt att komma hem från jobbet som idag. Imorgon jobbar jag dag, på kvällen ska jag umgås med Marie och på onsdag är jag ledig och har en hel del ärenden att pyssla med. Bjuder på en liten måndagslista så länge, som jag på en annan blogg som jag snubblade in på och inte kommer ihåg namnet på nu, sorry!
 
 

- Vilka låtar lyssnar du på om hösten?
Det är lite olika, men det brukar bli så att jag lyssnar mer på kent om hösten än under övriga året. Känns som om kent är mer höstmusik än sommarmusik; liksom älskar att cykla på hösten med kent i lurarna!

 

- Vilket är ditt favoritalbum av Kent?
Jag gillar ”Verkligen”. Tycker att den skivan har en bra mix utav det mesta, både snabbt och långsamt, varmt och kallt. Exempel ”Halka” vs. ”Indianer”.

 

- Vilken kändis skulle du vilja spendera en heldag med och varför?
Ola Salo! Tänk att få bjuda Ola på en kopp te och bara sitta och prata om allt och inget! Kanske skulle vi också gå på en promenad; helst i Växjö så han kan få visa alla ställen The Ark hängde på. Sedan skulle han kunna lära mig några kick ass vegetariska recept också! Ola är helt enkelt en människa som jag dras till och fascineras väldigt mycket över, vi har samma åsikter och jag tror att det skulle vara väldigt roligt och intressant att få spendera en hel dag tillsammans med honom.

 

 

 

- Vem känner dig bäst? 
Tror att folk kan känna mig bäst fast på olika sätt liksom. Som om jag tar min familj så kan dom ju läsa av mig utifrån mina ansiktsuttryck eller kroppsrörelser, medan mina närmaste vänner vet mer om mina innersta tankar och känslor; sånt som en kanske inte vill dela med sig till sin familj av. 

 

- Anser du dej vara optimist eller pessimist?
 Jag är utan tvekan en pessimist. Jag förbereder mig alltid på det värsta, räknar alltid med att allting kommer gå åt helvete eller vara jättedåligt. På så sätt blir jag aldrig besviken utan blir bara glad när det blir bättre än jag trott. Några kanske tycker att det är ett fegt sätt ett leva på, att jag aldrig ”tar några risker”, men för mig som har väldigt svårt för att ta besvikelser är det det enda sättet att leva på. Och jag är nöjd det!

 

- Hur överlever man?
Ibland är det så fruktansvärt svårt, och jag är inte helt säker på hur... Jag har överlevt när det varit som svårast och jobbigast genom att klamra mig fast vid det som fortfarande har en betydelse för mig då, vilket oftast har varit Ansgar (och nu även Hedwig). Så försök att hitta någonting som fortfarande är bra, eller någonting som betyder mer och fokusera på det. Även om det inte går att känna glädje utav det just för tillfället så tänk bara på det. Tror att kroppen någonstans innerst inne vet att en mår bra av det!

 

 

 

- Vad inspirerar dig som mest?
Jag blir väldigt inspirerad utav bloggar. Läser just nu bara 46 stycken (har varit uppe i 99) och dessa bloggar blir jag väldigt inspirerad utav. Dom innehåller allting från musik till kläder och utseende till inredning och matlagning. Även vissa låtar och låtcitat kan göra mig inspirerad. Och såklart även min otroligt duktiga lillasyster som just nu pluggar Skinn & Ull på Gotlands folkhögskola och gör de mest finaste sakerna utav dessa material. Heja henne!


- Är utseende någonting som är väldigt viktigt för dig?
Mycket, på både gott och ont. Ibland så struntar jag fullständigt hur jag ser ut och cyklar till mataffären i pyjamasbyxor och håret slarvigt uppsatt i en knut, medan jag i andra situationer kan tillbringa väldigt många timmar med att planera hur jag ska se ut ett visst tillfälle. Oftast är det bara kul, men så står man där i panik någon timme innan man ska vara iväg på en fest och river ut halva garderoben för att det man tänkt ha på sig inte passade riktigt som man hade tänkt, haha. Vi har nog alla varit där, eller?

 

- Vad vill du arbeta med i framtiden?
Jag vill, som jag har svarat på i en annan lista, jättegärna få jobba med psykossjukdomar (alltså exempelvis schizofreni). Tycker det är så himla himla intressant och vill lära mig allt om dessa sjukdomar! Annars skulle jag kunna tänka mig att jobba med barn med fukntionshinder/utvecklingsstörning eller dementa.
 

- Vilken tid på dygnet åker du helst buss? 
När det är mörkt ute. Älskar att åka långt i buss med bra musik i öronen, lägga huvudet mot fönstret och bara tänka och drömma.
 
Bilderna är lånade från weheartit. Klicka på dom för källa!

Kommentarer
Postat av: Daniella 🌙

vad fin din nya design är <3

2013-11-26 @ 21:51:05
URL: http://vapenbroder.blogg.se/

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0