Harry Potter och bästa pandavännerna.

Bättre sent än aldrig, men nu slänger jag upp bilder och text om vad jag pysslade med i onsdags kväll + torsdag!
 
Så, direkt efter jobbet i osndags, typ, så cyklade jag ner till stationen för att ta tåget till Linköping där Towe och Hanna skulle möta upp mig. Vi hade nämligen planerat en dag i Norrköping där vi skulle gå på Harry Potter-utställningen och sedan traska runt på stan ett tag innan jag och Hanna skullle åka hem igen.
Det första jag ville göra när jag kom hem till Towe var såklart att titta på hästarna. Och hur söta var dom inte?! Fick klappa på fyra hästmular och klappa och gosa alltså åh! Resterande utav kvällen spenderades på Towes matta där vi åt couscoussallad innan det var dags för oss att sova.
 
 
 
På morgonen så vaknade jag av att Hannas mobil ringde, men det hörde inte hon så jag var tvungen att putta på henne och viska med morgonhes röst att "Hanna, din mobil ringer". Haha. Vi gick upp och åt frukost ute i Towes trädgård (åt soygurt för första gången och jag dör vad gott det var!) och jag kelade med deras hund cirka tusen gånger. Efter att ha chillat ett tag så fixade vi iordning oss och satte oss i Towes lilla röde bil som tydligen kallas för "Oppe". Vi stannade på vägen mot Norrköping för att picknicka på resterna utav gårdagens couscoussallad, så himla mysigt! Det var även här idén föddes om att vi skulle roadtrippa  till Ullared, så nu har vi bestät datum för det i augusti vilket ska bli så fantastiskt! Iallafall. Towe var superduktig och körde inne i Norrköping bland alla spårvagnsrälsar och så hittade vi fram till utsällningen. Förväntningarna var på topp, och det visade sig att dom inte var förgäves; det var HELT FANTASTISKT! Så mycket saker och allt har varit med i filmerna på riktigt!!!! Kan ju säga att mitt Harry Potter hjärta blommade upp på nytt igen och nu är jag helt pepp på att fixa Hufflepuffsaker att sätta på min Harry Potterhylla (där jag har böckerna+dvdboxen) eftersom det är mitt elevhem. Jag köpte således en Hufflepuffhalsduk i shoppen, plus lite annat finfint. Resterande tid ägnade vi åt att traska runt i Norrköping och reashoppa, jag hittade bland annat ett tidningsställ på Lagerhaus för TJUGONIO KRONOR!! Helt fantastiskt med tanke på att jag letat efter ett att ha alla mina hustidningar i och detta var ju som hittat. Blev för övrigt helt förälskad i Norrköping och kan verkligen tänka mig att flytta dit, så nu har jag börjat kolla om det finns nått fint hus utanför som jag kan flytta in i.
Klockan 18:26 gick mitt tåg hem till Västerås igen, och jag vinkade av Hanna och Towe. Dom är verkligen så himla fina och jag är så fruktansvärt jätteglad över att jag lärt känna dom!
 
 

Kommentarer
Postat av: Lilla P

Typ bästa dagen ever!!! Längtar tills nästa resa! <3

2014-07-21 @ 12:17:20
URL: http://lillap.devote.se

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0