Italien, dag 1.

Planet från Göteborg lyfta idag kl. 10:25. Jag var som vanligt galet nervös över att planet skulle bli kapat, men i vanlig ordning så hann jag somna innan vi lyfte och vaknade lagom tills dess att flygplanshjulen nuddade italiensk mark. Så händigt med att alltid vara trött= kan somna var som helst när som helst, typ. Jag lyckades ta mig från flygplatsen till Rome Termini smärtfritt, och väl där så skulle jag köpa biljetter och hitta till tåget som skulle åka mot Florens. Irrade runt ett tag men hittade inte så fick fråga en polis "Excuse me, do you speak english?" varpå han visar tecknar att han kan lite. Jag fortsätter då  fråga engelskitalienska "where is treno to Firenze?", och han visar åt vilket håll jag kan köpa biljetten på. När jag väl införskaffat den så köper jag en panini, går ombord på tåget, hinner nästan läsa ut min bok som jag började med igår ("Att vara med henne är som att springa uppför en sommaräng utan att bli det minsta trött") innan jag kliver av i ett ljummet Florens/Firenze. Anna och jag lyckas hitta varandra på fem minuter då hon lyckats gå vilse och jag inte har någon aning om vart jag ska över huvud taget. Vi traskar hem över ojämna kullerstenstrottoarer vilket är ganska jobbigt om man har en väska med dysfunktionella hjul på...
   Nu har vi hunnit äta pommes med spenat/mozzarellabiffar och bearnaisesås, kolla på "youth in revolt" och listat upp saker som vi vill göra veckan då jag är här. Är så trött att det ilar i tänderna, så jag säger godnatt ifrån ett ljummet Florens.

Kommentarer
Postat av: Marcus

Ha en fantastisk vecka, det förtjänar du verkligen!

2014-11-11 @ 12:11:21

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0