090425, Fy fan

Mm, uppdaterar en dag efter, men hahaha, helt sjukt!
I fredags tänkte jag och Mattias samla lite vuxenpoäng, så efter jobbet svängde jag förbi systemet och köpte en flaska rött vin till maten (mhmm, snacka om vuxenpoäng liksom) och två xider kaktus. Åkte hem, började laga mat och sen så drack vi vinet. Jag har aldrig varit förtjust i rödvin, så det gick sakta för mig, och totalt fick jag väl kanske inte i mig mer än 2-3 dl. Drack en xider också, och visst, blev väl lite snurrig, har ju inte druckit sen typ nyår, hehe.... Vi somnade redan runt kvart i tio, tio, och sen vaknar jag på lördagsmorgonen och känner att allting inte är oki. Mattias har redan stuckit till jobbet, så jag drar mig upp ur sängen och känner att jag mår sjukt illa. Alltså, inte som åhnej-jag-är-bakis-måilla, utan mer som shit-jag-är-magsjuk-måilla. Hade tänkt att gå in och duscha, men han bara in på toan, låsa innan jag kräktes. Mmm, fresh, haha! Tänkte att jag var väl bakis då, duschade och drog på mig en klänning eftersom jag hade tänkt att åka in till stan. Men icke sa nicke, mådde så otroligt dåligt! Jag mådde illa så att det bara skrek om det, så jag la mig i sängen och halvsov i typ två timmar. När jag vaknade mådde jag inte ett dugg bättre, fortfarande samma shit-jag-är-magsjuk-måilla, och så höll det i sig hela dagen. Kom fram till att det omöjligt kunde vara bakfylla, jag menar, drack trots allt bara 2-3dl till maten. Var nära flera gånger att kräkas, så jag fick helt enkelt snällt ligga i sängen och vänta på att det skulle gå över, viket det aldrig gjorde! Jag fick ett blämärke på ena knät eftersom jag låg på sidan hela tiden, kunde inte ligga rakt på rygg/mage eftersom det kändes som om min magsäck töjdes ut som fan. Det gjorde den säkert också, hade ju ingenting i den förutom ett knäckebröd och någon dl vatten, men det var helt enkelt omöjligt att äta. Var inte ens hungrig, mådde bara illa av tanken på mat. Ja, men så fortsatte det hela dagen och hela kvällen. Kunde inte stå rakt upp, för då kräktes jag, så när jag skulle gå på toa/hämta vatten fick ja gå med värsta kutryggen :p

Well, det var väl min helvetesdag igår då, hehe, var bara tvungen att klaga! Och grattis till er om ni klarade av att läsa igenom hela texten! :p Idag (den 26:e) mår jag trots allt bra igen, även fast jag är stel i kroppen av allt sängliggande från igår! ;D

Kommentarer

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0