Idag har jag, Martin och Amanda tagit Lill-Subban och åkt några mil uppåt på ön. Vi har stannat på små loppisar, jag har fyndat underbara indiska dukar och vi har ätit stenugnsbakade kanelbullar. Och trots att solen fattades så tog vi ett dopp i Bungeviken innan vi styrde kosan hemåt till Hejnum.

0 arbetspass kvar till semester= SEMESTER ☀🏊

ÄNTLIGEN SEMESTER!!!!!!!!!!!!!!!

1 arbetspass kvar till semester!

Det gick gick skit idag , haha. Trots att Linn gav mig såpbubbleterapi så blev det för mycket utav småsaker både i verkligheten och i huvudet vilket resulterade i att jag helt plötsligt började gråta. Och så grät jag väl ett bra tag innan jag gick hem, just på grund utav en detta. Jag skyller allt på värmen.

2 arbetspass kvar till semester.

🌟DAN FÖR DAN GÖRE DOPPAREDAN🌟

3 arbetspass kvar till semester!

Det har varit kusligt lugnt ikväll, jag gissar på att det beror på värmen. Själv har jag mer eller mindre suttit klistrad vid min nya bästis fläkten!

Imorse åt jag mysfrukost tillsammans med Jennifer och Maria eeftersom vi igårkväll satt på min balkong, drack vin, pratade om livet och åt superhjältekex! Meningen var egentligen att vi skulle ha haft picknick för det skulle vara asbra väder enligt tre olika vädersidor. Det visade sig inte stämmer eftersom det en halvtimme innan vi skulle ses började regna och åska. Så vi bestämde kort och gått att vara på min balkong eftersom det var närmast. Och sen så sov Maria och Jennifer över, och vi tittade på "Bert- den sista oskulden" innan vi osomnade. Mer sånt här i livet tack!

Harry Potter och bästa pandavännerna.

Bättre sent än aldrig, men nu slänger jag upp bilder och text om vad jag pysslade med i onsdags kväll + torsdag!

Så, direkt efter jobbet i osndags, typ, så cyklade jag ner till stationen för att ta tåget till Linköping där Towe och Hanna skulle möta upp mig. Vi hade nämligen planerat en dag i Norrköping där vi skulle gå på Harry Potter-utställningen och sedan traska runt på stan ett tag innan jag och Hanna skullle åka hem igen.
Det första jag ville göra när jag kom hem till Towe var såklart att titta på hästarna. Och hur söta var dom inte?! Fick klappa på fyra hästmular och klappa och gosa alltså åh! Resterande utav kvällen spenderades på Towes matta där vi åt couscoussallad innan det var dags för oss att sova.

På morgonen så vaknade jag av att Hannas mobil ringde, men det hörde inte hon så jag var tvungen att putta på henne och viska med morgonhes röst att "Hanna, din mobil ringer". Haha. Vi gick upp och åt frukost ute i Towes trädgård (åt soygurt för första gången och jag dör vad gott det var!) och jag kelade med deras hund cirka tusen gånger. Efter att ha chillat ett tag så fixade vi iordning oss och satte oss i Towes lilla röde bil som tydligen kallas för "Oppe". Vi stannade på vägen mot Norrköping för att picknicka på resterna utav gårdagens couscoussallad, så himla mysigt! Det var även här idén föddes om att vi skulle roadtrippa  till Ullared, så nu har vi bestät datum för det i augusti vilket ska bli så fantastiskt! Iallafall. Towe var superduktig och körde inne i Norrköping bland alla spårvagnsrälsar och så hittade vi fram till utsällningen. Förväntningarna var på topp, och det visade sig att dom inte var förgäves; det var HELT FANTASTISKT! Så mycket saker och allt har varit med i filmerna på riktigt!!!! Kan ju säga att mitt Harry Potter hjärta blommade upp på nytt igen och nu är jag helt pepp på att fixa Hufflepuffsaker att sätta på min Harry Potterhylla (där jag har böckerna+dvdboxen) eftersom det är mitt elevhem. Jag köpte således en Hufflepuffhalsduk i shoppen, plus lite annat finfint. Resterande tid ägnade vi åt att traska runt i Norrköping och reashoppa, jag hittade bland annat ett tidningsställ på Lagerhaus för TJUGONIO KRONOR!! Helt fantastiskt med tanke på att jag letat efter ett att ha alla mina hustidningar i och detta var ju som hittat. Blev för övrigt helt förälskad i Norrköping och kan verkligen tänka mig att flytta dit, så nu har jag börjat kolla om det finns nått fint hus utanför som jag kan flytta in i.
Klockan 18:26 gick mitt tåg hem till Västerås igen, och jag vinkade av Hanna och Towe. Dom är verkligen så himla fina och jag är så fruktansvärt jätteglad över att jag lärt känna dom!

4 arbetspass kvar till semester.

Helgen har varit lugn på 96:an. Jag har hunnit med både mina sköterskeuppgifter, prata med mina kollegor och förstår samtalat mycket med patienterna. Ikväll satt vi och tittade på "Solsidan" tillsammans eftersom dom ville att jag skulle vara med. Tar det kanske som ett bra betyg att dom vill att jag ska hänga med dom? Då är jag ju iallafall inte helt ute och cyklar när jag pratar med dom.

4 arbetspass kvar, fem dagar. Imorgon ska jag åka och handla, tvätta, städa, gå ut med Ansgar och på eftermiddagen ska jag ha picknick. Det ska tydligen bli 28 (!!!!!) grader ute imorgon så jag kommer nog att dö. Tycker det är för varmt när det är 25 grader haha.

5 arbetspass kvar till semester.

Morgonen igår började med lite kaos. En som skulle jobbat dag blev sjuk, och kvar var jag och skötar-Linn. Dock löste det sig efter ett tag, men iallafall. Vi var båda trötta, speciellt Linn, så jag föreslog att hon skulle gå och ta lite koffein. Bara det att jag råkade säga kokain vilket resulterade i ett morgontrött gapskratt.
Nya patienter och saker som skulle fixas, samtal, rond. Dagen rullade på i ett i ett snabbt tempo och helt plötsligt var klockan 16 och det var dags att kila hemåt (okej jobbade över 30 minuter men ja).

Jag åkte hem, lagade mat (!!!) och kollade på ett avsnitt av Breaking Bad innan jag gjorde mig iordning för att åka hem till Cissi och fira henne på hennes födelsedag! Jag körde på glitter och hade ett glittrigt diadem. Kvällen fortsatte jättemysigt och vi drack halllndrinkar, andra drinkar, åt tårta och mängder med jordgubbar! Meningen var att vi skulle gå ut, men vi var alldeles för trötta för det så vi soffhängde istället, vilket verkligen inte är fy skam!

6 arbetspass kvar till semester.

Det börjar närma sig. Sex arbetspass och sju ynka dagar kvar.

Idag har det varit en lugn kväll, och jag kommit på/accepterat att jag nog inte kommer att hitta någon som kommer att vara lika himlastormande förälskad/kär/what ever i mig som jag kommer att vara i den. Men det är okej ändå.

Time to sleep för ska vara på jobbet om sju timmar hehe.

7 arbetspass kvar till semester!

Gick upp halv sex, fixade mig och var på jobbet kvart i sju för att ta rapport från natten. Jobbade sedan på som vanligt och smet hem från jobbet en halvtimme tidigare för att racea till Ica, hämta ut ett paket och sedan hem och packa för min lilla minimera. Och nu befinner jag mig på landet utanför Linköping tillsammans med Towe och Hanna! Imorgon ska vi åka till Norrköping och gå på Harry Potter-utställningen!

8 arbetspass kvar till semester.

Jistaness, glömde helt bort att skriva igårkväll när jag kom hem. Hade fullt upp med att diska och plocka iordning haha. Förbereder mig för semestern, det tar så lång tid för mig att få ordning i mitt bo, och jag vill att det ska vara fint tills semestern.

Jag har för övrigt kommit in på en psykiatrikurs på MDH. Dessvärre är den i Eskilstuna så får åka buss och hålla på, men det går nog bra. Det är en kurs som ingår i vidareutbildningen för psykiatrisköterska, så det är ju toppen! Och det bästa av allt är att jag får lägga in föreläsningarna i mitt schema!

9 arbetspass kvar till semester

Vi har gått från tvåsiffrigt till ensiffrigt! Fem arbetspass kommande vecka och sedan fyra sista veckan innan semestern. Så fucking skönt!

Egentligen skulle jag ha picknickat i eftermiddags efter jobbet men ingen var på topp för det så vi struntade i det helt enkelt. Istället tog jag en långdusch, åt vattemelon, pratade med Anna i telefon i en timme, och läste inredningstidningar. Det sistnämnda säger mamma beror på att jag är "mogen för hus". Haha ja, har väl varit det dom senaste åren ungefär. Har också lyckats tappa min avi för ett paket som jag skulle hämta ut... Som tur var så är det ett rek-paket så ingen annan kan hämta ut det, alltid nått. Jag hoppas jag får en ny denna vecka, vill veta vad det är i paketet!
Nu ska jag dela veckodosetten och sedan sova. Imorgon ska jag till Marie och hänga. Vi skulle egentligen haft balkonghäng men eftersom det ska bli dåligt väder är vi tvungna att flytta in istället, men det gör väl egentligen inte så mycket. God natt!

10 arbetspass kvar till semester

Varit en hyfsat lugn kväll på avdelningen idag . Har kunnat sitta ner och prata med patienterna och försöka knyta an till dem på det sättet som passat dom bäst. Bland annat har jag hängt på innergården och småpratar, men har även med att fylla i lite teckningar.

Hade tänkt att balkonghänga lite innan jobbet, men var så fruktansvärt trött så jag sov tills 40 minuter innan jag började jobb. En blir ju ganska trött av en sexdagaravecka. Biter ihop och kör sista dagen på nämnda vecka imorgon, och på eftermiddagen vankas det picknick!

11 arbetspass kvar till semester

Kom på att det är prick två veckor till tills jag får semester. Fjorton ynka dagar, en fredag till och så fredagen efter det är jag påväg till Gotland. Och utanför fönstret blommar sommaren.

12 arbetspass kvar till semester!

Jobbet igår flöt på himla bra. Rond, ringa samtal, prata med patienterna, ta emot ny patient, vara med på anhörigsamtal. Och det skönaste utav allt var att det inte var så sjukt varmt som det varit de kvällar jag jobbat!

Sedan mötte jag upp Marie på stan. Där uträttade vi några snabba ärenden innan vi åt en sallad p Global, för att sedan förflytta oss till vårt stamhak Bill och Bob. Så himla mysigt att sitta på en uteservering en julikväll med en utav dom absolut bästa, dricka syltburk och prata om precis allting. Marie drack förstås ingen syltburk utan beställde in dom finaste alkoholfria drinkarna. För hon är ju trots allt "asgravid", som jag sa till bartendern när han skämtade om skillnaderna på våra drinkar. Efter ett tag blev Marie sugen på choklad, så då traskade vi några hundra meter bort till Waynes (för övrigt vårt tidigare stamhak) och så åt vi varsin chokladmuffins. Där satt vi tills dom stängde, och sen vaggade vi hemåt i julinatten.

13 arbetspass kvar till semester

ÅDagen började väldigt fint med att jag hämtade upp Cissi klockan 10 och sedan körde vi till Gropen för att bada innan jag skulle börja jobba. Med oss hade vi också köpt sallad och melon för att äta till middag. Cissi visar sig vara en liten badkruka medan jag med glatt humör plumsar ut i vattnet. SÅ HIMLA SKÖNT! Sedan satt jag frenetiskt och smorde in mig med solskyddsfaktor 50 för att inte bli så brun.

Väl på jobbet så har jag fullt upp tills klockan är runt 18- tiden. På kvällen är en oftast ensam sköterska så när det blir mycket att stå i blir det lätt stressigt. Ny patient, sjuka patienter på avdelningen, mer sjukare än andra, frågor, mediciner. Ja. Och så in i helvetes VARMT! Verkar inte finnas någon fläkt eller ac i hela byggnaden utan vi får nöja oss med tre fläktar på expeditionen. Bättre än ingenting iallafall. Resterande delen utav kvällen flöt på i lugn takt, och jag cyklade hem i linne vid kl. 22:15. När en kan göra det vet en att det är sommar!

Imorgon är jag ledig och då ska jag åka till Stockholm och träffa Mattias ett par timmar!

14 arbetspass kvar

Idag är första dagen jag kände att jag faktiskt skulle vilja vara kvar på 96an, detta på grund utav att vi har fått in "riktiga" psykospatienter nu och det är så himla roligt! Plus att jag har upptäckt att sköterskan jag varit rädd för faktiskt är ganska schysst. Nu ligger jag i sängen och Ansgar puttar på mig för ju är det tydlig gosdags. Imorgon ska jag bada med Cissi innan jobbet!

Torsdag till söndag i ord och bilder.

Hörni! Jag har bara ynka 15 arbetspass kvar tills jag får semester, varav jag betar av sex stycken av dessa den kommande veckan veckan! Bara för att göra det extra roligt så tänkte jag skriva ett inlägg här varje dag jag jobbar och på så sätt räkna ner. Börjar från och med imorgon!

Sedan i torsdags har jag iallafall haft det så himla himla kul! Började med att jag och Jennifer drack vin och snubblade in i buskar, och avslutades idag med mjukglass tillsammans med mamma och Uffe i hamnen. Har hunnit med att dricka te i ofantliga mängder i dubbel bemärkelse, tillbringat x antal timmar på balkongen, skrattat, gjort en Marie aka. totalt _dinglat_ ner på marken och skrapat upp knät, klappat hundar, druckit öl, frågat tusen grejer om bilar för fattar inte grejen med dom, varit bakis och bara njutit utav mamma och Uffe sällskap ♥

Alla ljus slår om till grönt, blundar och kör.

Känner mig inte alls så ensam längre. Har, och är, uppbokad hela veckan med helt amazing people! Ida-Lisa är här på besök (!!! Lyckohoppar tusen hopp !!!) tills idag och jag och Marie har hängt med henne sedan i måndags. Imorgon ska jag hänga med Jennifer på dagen, och på kvällen kommer mami och Uffe upp för att vara på power meet. Jag kommer alltså att vara mer eller mindre sådär perfekt vinfull tills på tidigt på söndag morgon!

Annars då? Har äntligen börjat trivas lite mer på 96:an, dels för att vi fått in mer psykospatienter men också för att jag igår hade min första dag där jag ahde saker att göra percis hela dagen! Hatar att bara sitta och snurra på en stol och vänta på att någonting ska hända. Så hoppas att detta verkligen håller i sig!

Här är förövigt en bild som jag och mina två av mina bästa människor tog igår. Jag och Ida-Lisa kommer bli dom bästa tanterna åt detta lilla kid. Endast 56 dagar kvar idag tills den är beräknad att titta ut!