090219

Klockan är tio och jag har redan hunnit söka typ 6 jobb. Det är bra jobbat... Väntar nu på att fler annonser ska sättas in.
Usch, ibland undrar jag om jag har förmycket "krav" på vad det gäller jobb. Men typ; "Jag kan inte vara parkarbetare eftersom då måste jag vara ute på våren..." Ja, jag är ganska jätteallergisk mot pollen och det känns faktiskt inte så frestande att krypa omkring i buskar när jag i vanliga fall tycker det är jobbigt att bara vara ute, utan att krypa omkring och gnugga sig mot träd och skit... Oki, nu kanske det inte alls är lika mycket pollen i Sthlm som hemma, men njae, nog finns pollenet alltid där...
Och sen finns det ju en del jobb som innebär att man ringer. Alla dom sollar jag bort, jag har ju extrem telefonfobi, och blä, får panik bara av att tänka tanken på att ringa till folk. Servitris/cafébiträde är också ett jobb som jag inte söker just pga min nötallergi, man vill ju inte trilla ihop på en hög på jobbet för att man inte kan andas, pinsamt värre...
Nej, men hallå, det kanske bara är jag som överdriver detta... Man kanske måste offra sig lite om man ska få ett jobb men åh, fan, vill inte offra mig själv på det sättet.
Hade egentligen tänkt att köpa ett par urgulliga strumpbyxor idag, men jag fick sånt dåligt samvete över att jag inte har  något jobb (samt att Mattias sa att "det enda som händer om jag inte skaffar jobb är att jag inte har pengar till sommaren och inte kan göra nått..."), så jag skiter i det och hoppas hoppas hoppas att dom finns kvar i mars istället (vilket dom inte lär göra för hejhejhej vad snygga dom var<3).
Nej usch, vilket klagande inlägg detta blev! Annars mår jag bara finfint och Placebo kommer ju till SiESTA och allting såatte livet leker!
Och idag har Mattias och jag för övrigt varit ihop i tre år och åtta månader. Mm, vi räknar fortfarande månader<3

Kommentarer

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0