090523

Godkväll!

Har kommit hem från våran heldagsutflykt till Västerås nu! Jag är trött och har jätteont i fötterna. Vi har typ gått 25000-30000 steg. Aj. Vi var iaf trötta som as när vi kom dit vid 09:00. Jag hade gått upp vid 05:30 och börjat fixa håret som blev ASBRA (jag somnade förövrigt vid typ 01:00), sen lagade vi frukost (äggröra och bacon, höhö). Vi åkte dubbeltåg till Västerås, som verkade vara en mysig stad. Kartorna som jag hade skrivit ut funkade bra, tack vare att my beloved boyfriend är bäst på att läsa kartor. Jag hade aldrig hittat ensam... Dom tre ställena som vi var och kikade på var jättemysiga! Fett grönt var det, och verkade vara hyffsat lugna ställen, nicekalajs! Sen åt vi munkar med chokladgasyr på, såg en död fågelunge, gick runt på stan och kollade på typ 5 olika blåsorkestrar (vi tror att det var nån speciel-lördag), och letade i femtusen år efter en pizzeria, för jag ville ej äta på McDonalds. Sen satt vi i en park i typ två timmar innan tåget gick hem, hehe. Där fanns det andungar och små blåmesar som badade i en bäck, mysigt mhmm! På vägen hem köpte Mattias en mustachkampen-pin. Duktigt gjort av honom tyckte jag!

Iaf, jag har kommit fram till lite saker idag;
1. Du ska bo i Västerås om du gillar thai/kinamat (det fanns typ 10 stycken i själva centrum, och bara en pizzeria)
2. I Västerås så snackar dom lite knäppt; " Jag hoar kiöpt en tuuunika"
3. Det är väldigtväldigt grönt överallt i Västerås
4. Jag såg en weimaran på stan, åååh<3 (Alltså har dom bra hundsmak där )
5. Dom har alla affärer som jag behöver+några till!

Sammanfattning: Västerås ligger på plus på min lista, vilket känns skönt! Tänk om jag typ hade hatat staden!


   
1. Det här studentboende väger pretty starkt just nu. 8 min cykelväg till skolan, 24kvm inkl. allt för 2700:-/mån. 10-månadershyra.
2. Vi drog till Ica och köpte förmiddagsfika, munk med chokladglasyr, ohja!
3. Hej, man kan posa med en munk, höhö! (Och ser ni rosetten<3 It's all home maid by me)

   
1. Vila på en bänk. Mattias var fetingtrött!
2. Efter typ en timme hittar vi äntligen en pizzeria efter att ha gått förbi typ 10 thai/kinarestauranger...
3. Gott, men mättande!

   
1. Söta små andungar som inte var jäkligt svåra att fånga på kort, dom är ju liksom kamouflerade!
2. <3
3. Ser ni my perfect frill idag eller?<3 Oh love it!



Mattias mustachkampen-pin. GO!

Kommentarer
Postat av: Ma

Låter mysigt med Västerås!!! Där har man ju oxå bott...en gång i tiden.....Men jag kommer inte ihåg att dom pratade konstigt?

Kram kram

2009-05-23 @ 21:53:04
URL: http://partypinglanpe.blogg.se/

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0