Cupcakes

Igår firade vi julafton här hemma hos mami, och jag hade fått till uppdrag att fixa lite muffis tills kvällsfikat. Bestämde mig för att mixa två olika muffinsrecept för att få lite extra juliga muffins:

1. Först så plockade jag fram alla ingredienser och blandar ihop dom.


2. Hittade lite mörk choklad hemma som jag smälte och hällde i smeten.


3. När jag blandat smeten väl så ställde jag muffinsformarna i en muffinsplåt och fyllde dom ungefär till hälften med smet.


4. Hackade mörk choklad och blandade det tillsammans med krossade polkagrisar. Hällde i chokladen och polkagrisarna i muffinsformarna så att de täckte smeten, och sen hälde jag på resten av smeten så att muffinsformarna blev fulla.



7. Sen ställde jag in dom i ugnen i åtta minuter, och när jag tog ut dom var dom såhär fina!


8. Hade bestämt mig för att göra marängfrosting. Först blandade jag ägg och vaniljsocker och vispar tills det blir fluffigt. Sedan kokar jag ihop lite sockerlag och häller i det i äggblandningen och vispar i tio minuter tills det har blivit en marängfrosting!


9. Eftersom jag ville ha lite extra julfeeling så hällde jag i några droppar pepparmyntsolja.


9. När frostingen är klar så spritsar jag bara på muffinsen, och sen är dom klara att äta!


Kommentarer
Postat av: Ida-Lisa

Oj vad ambitiös du är! :D

2011-12-29 @ 21:51:28
URL: http://idalisapersson.tumblr.com/

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0