Julafton.

Ungefär såhär såg det ut när jag firade ju hemma hos pappa och Åsa:


Först så fotade jag och Anna oss tillsammans med vår finfina gran. Vi fotar alltid en massa varje julafton, det har liksom blivit en liten tradition!





Och sen var det dags att äta lite julmat. Jag tycker inte om julmat, men åt faktiskt mer än vad jag brukar göra! Sen råkade jag nästan sätta snapsen i halsen och det är inget jag kan rekommendera sådär, haha. Och i år blev vi faktiskt klara i tid och slapp stressa för att hinna in och kolla på Kalle, brabra!


Efter (och under) Kalle så äter vi en massa godis. Eller ja massa kanske var att överdriva, man är ju faktiskt ganska mätt efter att ha proppat i sig mat och sådära men ni fattar! Sedan har vi en liten tradition som Anna har infört för ett par år sedan, nämligen att hon gör ett eget julkorsord som vi sedan ska hinna lösa på så kort tid som möjligt. Killarna mot tjejerna; den med minst fel vinner (såklart). Tjejerna har vunnit varenda år, WOHO!




Runt sju-halv åtta tiden så är det dags att öppna lite julisar! Det är nästan alltid Martin som börjar dela ut, och sedan turas han, jag och Anna om. Fick en massa fint och sådära (bland annat en blixt till min kamera!), och alla andra blev glada för sina presenter och vi satt och pratade och hade det sådär julaftonsmysigt under tiden som vi öppnade. Trots att jag ca. hade noll julfeeling kvällen innan så blev julafton himla fin och mysig och julaftonig!

Kommentarer

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0