SiESTA 2011

Mina och Ida-Lisas bilder från siesta!

Dag 0:
Vi åkte direkt från föreläsningen och tillbringade fem och en halv timme på tåg/buss. Det gick faktiskt skitfort. Kanske för att vi skrattade sönder oss bitvis ^^ När vi väl kom fram till Hässleholm så träffade vi Pop, och sen så åkte vi buss till festivalområdet (LYX!!!), och hämtade ut våra armband. Sen vandrade vi dom 1,5 lååånga kilometrarna till campingen med astung packning, innan vi träffade Linnéa och lyckades tränga in vårat tält bredvid deras. Ja, när vi väl fått upp tältet var väl klockan kanske runt nio eller nått så vi drack lite och sen var vi jättetrötts så vi gick och la oss!



Dag 1:
Vi vaknade av att det var ASVARMT i tältet, så vi gick ut ur det snabbt som tusan. Efter att vi hängt en stund utanför tältet och chillat/tagit en powernap så fixade vi iordning oss och började festa. Vi underhöll oss bland annat med att blåsa upp kondomer och såntdär annat trevligt haha. När vi kände att vi började bli sådär lite fyllehungriga vid tre på dagen drog vi ner till festivalområdet och åt dom alltid lika goda pommesarna med vitlökssås. Och här kom nån fotograf från rockfoto som tog en bild på oss. Japp, och sen gick vi tillbaka till tältet och festade lite till tror jag allt, innan vi drog ner för att se finaste The Ark. Dom var precis lila bra som innan och så spelade dom mina två favoritlåtar; "Let your body decide" och "Tell me this night is over". Grät lite under "Tell me this night is over" bara för att den är så himla himla fin. Ja, och sen sov vi (Ida-Lisa och jag är megakvällströtta haha).







Dag 2:
Blåste lite såpbubblor och drack på "förmiddagen (= runt kl. 13-14)", för att klockan fem dra ner och kolla på SMK och dansa och såntdära! Hur kul osm helt, men VARMT! Iallafall, vi dansade runt och såntdära och satte oss sen för att vila. Då upptäckte jag att jag hade tappat min kamera. PANIKEN liksom. Vi gick runt och letade en massa men hittade inte den, så jag var lite ledsen. Sen skilldes Ida-Lisa och jag åt för hon skulle kolla på Oskar Linnros och jag skulle köa för att stå längst fram på the sounds. Fick världens bästa plats mitt framför Maja<3 Tyvär så hoppade det in en kille efter två-tre låtar som tydligen hade bestämt sig för att han skulle få bort mig från min plats (blir förbannad: VILL DU STÅ LÄNGST FRAM KOM I TID!!). Well, han var verkligen skitjobbig och försökte med alla medel han kunde få bort mig men jag vägrade ge mig och höll mig kvar hela konserten. Fett nöjd alltså, ingen puttar bort mig! Iallafall, hade ju ingen kamera men Ida-Lisa var snäll och tog en massa bilder! Efter Sounds gick vi och kollade efter min kamera men hittade den inte, så vi gick upp till tältet, hämtade en cider och vandrade neråt igen för att kolla på Håkan. Tyvär var både jag och Ida-Lisa jättetrötta så vi orkade inte engagera oss särskillt mycket, men det var fint iallafall.






Dag 3:
Dagens händelse: JAG HITTADE MIN KAMERA I LOST&FOUNDS. Seriöst, det finns ju hopp för mänskligheten alltså! Blev skithappi och Ida-Lisa filmade mig precis efter att vi hade hittat den. Vi hade iallafall hela dagen fram till 19-tiden uppbokat för att se en massa band, så vi hängde på festivalområdet hela dagen. När vi sett Daniel Adams Ray drog vi tillbaka till tältet och festade tillsammans med David, Linnéa, Sofie och alla andra innan vi skulle tillbaka vid 01 för att se Hennrik Berggren. Japp, så vi festade. Och sen tyckte alla det var en himla bra grej att dansa lite så det gjorde vi, haha. Bäst alltså. Och sen drack ti lite till och klockan blev 01 och vi kollade på Henrik Berggren och sen stupade vi i säng för att sova tre timmar innan vi gick upp, packade ihop våra saker och tältet och begav oss hemmåt.

Och åååh, har ju haft det så himla fint dom här dagarna, längtar liksom tillbaka<3








Kommentarer
Postat av: Magnus

Alltså, så himla avundsjuk!

2011-06-08 @ 12:34:34
URL: http://hejmagnus.blogg.se/
Postat av: FowZie - pojkfixerad Eskilstunabo

hur planeras kommande månader i sommarsverige? :D

2011-06-08 @ 13:38:14
URL: http://feliciaaulen.blogg.se/

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0