Det här är Sverige, snälla gråt när ingen ser.

Imorgon går jag min nästa sista dag på praktiken. Det ska både bli skönt men ändå inte att komma tillbaka till skolan. Positivt är att man får sova längre på morrnarna, ha nagellack på sig och kunna fixa sig så mycket man vill. Negativt är att man inte får göra alla roliga sjuksköterskegrejer och såntdära, men antar att jag har hela livet på mig att göra sånt sen.
Iallafal, idag på praktiken var väl ungefär den knepigaste dagen under mina tio veckor. Istället för att min handledare tog hand om mig, var det jag som tog han om min handledare. Jag fick visa henne vart man satte in papper och hur man dokumenterade, och visa henne hur man drog upp ett visst läkemedel och hur man drog ut en sårkateter, haha. Kändes ju helt jättekonstigt haha. Men jag antar att jag gjorde bra ifrån mig för hon verkade nöjd?

Imorgon får jag en halvtimmes längre sovmorgon eftersom jag inte ska vara på praktiken förens vid 08:00 istället för vid 07:00, för måste förbi skolan och lämna in mina två hemtentor. Ska bli så jävla skönt att lämna dom ifrån mig!

Kommentarer

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0