Everything turns to you.

Dagen började med att jag tog sovis och sov ända till klockan 11 (trots att Ansgar säkert ägnade en halvtimme med att springa på mig runt nio-tiden eftersom han tyckte att jag skulle gå upp då)! Klockan tolv kom Ida-Lisa och Marie och hämtade mig, och vi åkte först till IKEA och åt lunch, och sen skulle vi åka till Biltema och köpa en cykel till mig. Gick sådär kan man säga. Alla billiga cyklar var slut, så det fanns bara dyra kvar och jag kände inte riktigt för att lägga 2500 kronor på en cykel så jag blev ganska sur och snäste lite och sen gick vi därifrån haha. Istället åkte vi först till Maxi (och handlade typ ingenting haha) och sen till djuraffären för att Marie skulle köpa fiskar (och jag köpte påskpresenter till Ansgar!). Jag spenderade ganska mycket tid i djurrummet och blev kompis med en liten dvärghamster som jag helst hade velat ta med mig hem, men det gjorde jag ju såklart inte.
Vi fortsatte iallafall vår jakt efter en cykel till mig i rimligt pris och tillsist så hittade vi en på "Cykelringen". Där fick jag försäljaren att tro att Ida-Lisa och jag var ett par, eftersom jag hela tiden sa "vi"; typ när han frågade mig om jag ville ha cykeln, så kollade jag på Ida-Lisa och typ "ja men vad säger vi, ska vi ta den?" eller när Ida-Lisa frågade vilka verktyg som behövdes och jag sedan frågade att "har vi dom verktygen hemma?" haha... Försäljaren tilltalade sedan oss som ni, typ "så ni vill ha cykeln?" eller "om det blir problem är det bara att ni kommer in med den igen så fixar vi det"! Lite småroligt sådär. Iallafall. Sen skulle vi ju montera ihop cykeln. Det gick faktiskt bättre än förväntat, och jag ska verkligen inte ta åt mig äran för det eftersom det är Ida-Lisa som har satt ihop hela min cykel, och jag typ stod och hejade på. En gång försökte jag hjälpa till, men det slutade med att jag fem sekunder efter att jag tagit upp sadeln typ lossade på alla skruvar och muttrar och grejer så allt flög ut över hela golvet och Ida-Lisa fick ägna tio minuter åt att försöka förstå hur allting hade suttit ihop från början! Dock har vi inte lyckats med hela cykeln eftersom vi inte hade ett verktyg som behöves, plus att det verkar som att stänkskärmen är felkonstruerad för hur vi än gör så ligger den emot däcket, så ska gå tillbaka med den imon och be att dom hjälper mig.
Sen tog vi en tripp till Stockholm och hämtade mina sista flyttkartonger som jag hade där. Har ingen aning om vad jag har i dom, så ska bli spännande att se! Det är iallafall lika roligt som alltid att åka bil med Ida-Lisa; dels för att det är mysigt att åka bil och lyssna på musik, men också för att vi alltid har så roligt när vi åker bil. Och så vann jag förövrigt "gul-bil" tävlingen, mohahahaha!

Lite såhär såg jag iallafall ut idag. Tog mina hästskor på mig idag (för mina skoskav har nästan helt läkt, men har fortfarande compeed på dom + att jag har köpt nått hälskydd till skorna så dom skavde inte alls, bara lite på tårna!) bara för att jag är lite småkär i dom!

Och det här är vad jag har pysslat med under dagen i bilder:



Kommentarer
Postat av: Ida-Lisa

Bra dag!

2012-04-02 @ 23:21:28
URL: http://idalisapersson.blogg.se/

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0