Gotland

Förra veckan var jag på Gotland hos min mormor&morfar, och där var även min lilla familj+mosters familj. Tänkte att jag skulle visa er lite vad jag hittade på där:
 
Jag har varit på stranden, läst bok och lekt med min mosters familjs hund Elton!
 
Gått promenader runt myren med min familj, gosat ännu mer med Elton och suttit och läst böcker. Det gäller liksom att passa på att läsa nu när man inte läser nått i skolan för då orkar man inte med att läsa skönlitterära böcker.
 
En dag åkte vi till pappa, som har flyttat till Gotland nu. Vi skjöt luftgevär och det visade sig att jag var riktigt bra på det, av någon konstig anledning, och jag träffade varenda gång. Blev glad! Sen gick vi på promenad ner till vattnet, papi försvann in i skogen och letade efter fåglar och vi andra hängde en stund nere vid havet och chillade innan vi gick tillbaka upp till stugen igen. Papi och Åsa har matat en räv sedan i vintras då den var skadad, så nu är den halvtam och kan ligga två meter ifrån oss och sova. SÅ HIMLA MYSIGT!!! Vi matade den med korv som han antingen åt upp direkt eller gick och grävde ner någonstans på tomen. Han vr så himla fin och jag vill också ha en halvtam räv!
 
 
Har haft chilldagar hemma och bara tagit det lugnt. Typ, ätit långfrullis utomhus, läst, promenerat eller fotat med Anna och sånna där saker som man liksom inte riktigt hinner med annars när man jobbar. Fint!
 
Har hängt i Visby med min lilla familj. Vi har suttit på mysiga caféer och tagit det lugnt, och mami har även tagit typiska turistbilder av oss på stenfåren (till Martins stora protester).
 
Slusats: Har haft det så himla bra/fint/bäst/mysigast på Gotland, precis som vanligt alltså!

Kommentarer

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0