In good times and bad times I'll be on your side forever more, that's what friends are for ♥

 
Det här inlägget tillägnar jag till mina finaste och bästa Västeråsvänner!
 
När jag flyttade hit till Västerås för nästan tre år sedan hade jag inte ens en tanke på att jag skulle få några vänner här. Hade liksom inte räknat med det så när jag faktiskt började lära känna ett par personer här kom det som en överraskning för mig! Första dagen i skolan, efter uppropet och all information, blev vi tillsagde att dela in oss i grupper som vi skulle arbeta tillsammans i i första kursen. Och som av en slump så hamnade jag i den bästa gruppen där alla mina framtida Västeråsvänner skulle befinna sig! Vi boundade ganska snabbt, och på fredagen första skolveckan så gick jag, Ida-Lisa, Catti och Kelly till Kåren tillsammans efter att ha ätit mat hos "en tjej som heter Ida-Lisa", som jag hade skrivit tidigare i bloggen ^^ Skolvecka nummer två gick jag och Ida-Lisa och ensamma på sittning på Kåren, vilket jag såhär i efterhand inte förstod att jag vågade då men är fruktansvärt glad att jag gjortde naturligtvis! Efter dess har jag och mina vänner hunnit med en massa äventyr och plugg. Vi har suttit tillsammans och slitit vårt hår när vi försökt plugga till tentor och försökt skriva diverse helt idiotiska vårdteoretiska hemtentor, vi har delat nervositet innan vi skrivit salstentor och tröstat varandra när vi inte fått godkänt. Vi har skrattat, gråtit, skrikit och panikat tillsammans; jag tror inte att det finns någon känsla som vi inte delat tillsammans. Vi har åkt på semester tillsammans till London, Norrland och Spanien (snart till Teneriffa också), vi har spenderat sjukt mycket tid (och pengar) på så mångamånga olika fester, suttit på Waynes oändligt många timmar och ätit och pratat om allt mellan himmel och jord och, gått på konserter och festivaler tillsammans och vi har planerat ungefär tusen grejer som vi inte har gjort ännu. Vi har tillsammans tagit oss igenom tre år på Mälardalens Högskola och vi kommer tillsammans ta examen och få legitimation där vi faktiskt får ett riktigt bevis på att vi allihopa har klarat vår utbildning till sjuksköterskor.
 
Jag är så jävla glad att jag har lärt känna er och att ni är mina vänner för ni är sånna himla fina och underbara människor allihopa och om jag inte hade varit så rädd för närkontakt så hade jag kramat er tusen gånger om, det vet ni! Tacktacktack för att jag har er som vänner, och jag vet att vi kommer få flera år tillsammans även fastän vi kommer att flytta till olika platser! Puss på er mina bästaste! ♥
 



Här är vad jag har skrivit i min dagbok någon månad efter att jag träffat er:
 
Ida-Lisa: Hon kommer från Norrland. Jättegullig tjej, rolig och sådär. Säger roliga norrländska ord! Det är alltid hon och jag som fylleäter onyttig mat och alltid vi som vill gå först från ställena när vi är och festar. Det är nog bara för att hon och jag är äldst; hon är ett halvår yngre än mig ungefär.
 
Marie: Kommer från fagersta så hon pratar fagerstamål, hur gulligt som helst! Är ganska blyg ibland och håller handen för munnen när hon skrattar, fast inte när hon är full. Hon är nästan precis ett halvår yngre än mig!
 
Catti: Hon heter egentligen inte Catti utan det är bara en förkortning på hennes spanska namn. Hon kommer ifrån Peru och hon kom till Sverige när hon var liten. Hon älskar att dansa och det är alltid hon och Kelly som dansar järnet när vi är ute. Catti pratar flytande spanska och det är jättekul när hon pratar i telefon med nån i sin familj för då pratar hon spanska!
 
Kelly: Är 50% sydafrikan och 50% svensk men född i USA, så hon har både svenskt och amerikanskt medborgarskap, hur COOLT?!  Kelly är yngst av oss för hon är två år yngre än mig och hon började ett år förtidigt i skolan (Catti är förresten ett år yngre än mig). Kelly är rädd för kineser men sen träffade hon en, haha! Och hon klär sig alltid helt fancy och amerikanskt!
 
 
Idag är det en månad kvar tills vi har examen!
 


Kommentarer
Postat av: Ida-Lisa

<3 Finaste underbaraste 3 år med er!

2012-12-18 @ 19:34:56
Postat av: catti

BÄST BÄST BÄST!!!!

2012-12-18 @ 22:43:47
Postat av: marie

Vilket fint och mysigt inlägg! <3 blir alldeles sentimental här på bussen! :p

2012-12-19 @ 05:10:19
URL: http://fridolfsson.blogg.se

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0