Home is where your heart is!

Idag har jag bara renskrivit mina anteckningar, och sådär åtta timmar senare är jag äntligen klar! Vet ni hur bra det känns?

Idag har jag iallafall tänkt att visa er tre ställen i mitt lilla bo som jag är extra nöjd över, och vi börjar med hallen, eller främst byrån som jag har i hallen. I höstas så köpte jag två små hyllor som jag satte upp ovanför den, och vips så blev det genast lite mysigare. På hyllora har jag bland annat mina kameror som jag typ aldrig använder fast tycker är fina iallafall, lite kort som jag då och då byter ut, Hello-Kittysar och lite såntdär! Bredvid hyllorna så hänger min lilla ren som jag fick av mami och Anna när dom var och hälsade på mig i Oktober. Jag har pyntat honom med ett halsband och en rosett, och så har han faktiskt en fågel på ena hornet, fast det syns inte så bra i bild.

 

Sen har vi min matplats, eller egentligen är det hyllorna ovanför som jag tycker extra bra om! Sitter nästan aldrig vid mitt matbord, gör det bara om jag har gäster eller om jag ska renskriva typ. Iallafall, nedersta hyllan är en renodlad te-hylla så där har jag min tekokare, tekanna och alla mina téer i en massa finfina burkar. Och på översta hyllan så har jag typ lite mjöl, kakao, couscous och flingor. Extra fint är det ju förstår att när jag väl sitter vid bordet så har jag ju sällis av Timo!

 

 

Sist men inte minst har vi platsen där jag tillbringar typ 90% av min tid här hemma: min soffsäng. Anledningen till varför jag kallar det min soffsäng är helt enkelt att på dagen så har jag bestämt att det är en soffa, och när jag ska sova så blir det min säng. Har ramat in den lite fint med affischer (mest kent-affischer såklart!), och för ett litet tag sedan så satte jag upp en ljusslinga och det blev liksom pricket över i:et! Älskar att hänga i min soffsäng, och det bästa är att jag har två megastora kuddar och en massa små så om jag vill kan jag bara luta mig tillbaka och ligga helt jätteskönt medan jag typ kollar på movie eller så!

 


Kommentarer
Postat av: Agnes-Elise

Åh vad fint du har det!

2012-02-12 @ 22:29:32
URL: http://strawberrywine.webblogg.se/
Postat av: M

Jag vill också bo i en egen liten lägenhet, det verkar så himla mysigt!

2012-02-13 @ 05:09:30
URL: http://hejmagnus.blogg.se/

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0