I helgen.

Fredag:
Efter att jag panikat hela torsdagen och ställt in mig på att inte kunnat gå på spelningen eftersom jag inte kunde ta mig hem på nått sätt (och var inte så sugen på att vara ensam en hel natt i Eskilstuna), så lånade Silverpojken ut sin bil till mig och Catti! Snacka om att jag blev glad! Så på fredageftermiddagen kl. 17 bar det av mot Eskilstuna. Gick hur bra som helst (trots att jag bara vågade köra i max 90km/h pga lät som om bilen skulle gå sönder annars haha), och vi körde bara fel en gång så det var ju liksom ingenting. Väl framme så gick vi in och satte oss och väntade i 2,5 timmar på att spelningen skulle börja. Naturligtvis kunde inte regnet hålla sig borta så vi fick gömma oss under våra jackor ett tag men det var som tur var inte så länge. Sen kliver kent på scen och det var en helt okej spelning. Jocke glömde bort texten ett par gånger (och jag fnissade åt det haha) men publiken var så jävla lam och bara stod där. I vanliga fall om man står lite längre fram så står man absolut inte kvar på samma plats i slutet av konserten som man gjorde i början utan man kan lätt ha flyttats fem meter åt olika håll. När konserten var slut stod jag kanske max en meter ifrån där jag stod när konserten började, så det var väldigt lugnt. Kanske var bra ifs, iaf för Cattis del eftersom det var hennes första kent-konsert och sådär! Vi skyndade oss till bilen efter konserten för att slippa så mycket kö, och på nått sätt lyckades vi bara stå i kö i tjugo minuter innan vi kom ut på vägen (även om mitt ben seriöst höll på att skaka ihjäl sig pga låg ju ffs och krypkörde i 20 MINUTER och ni förstår ju hur jobbigt det är att spänna samma del av benet i 20 minuter haha..). På vägen hem ringde Ida-Lisa och Marie och undrade när vi egentligen skulle komma till Västerås eftersom vi skulle möta upp dom på Bill&Bob. Kl. 00:30 anlände vi till Västerås, och såfort som vi parkerat bilen öppnade vi vinflaskan jag hade haft med mig och klunkade den på tio minuter. Det är någonting jag absolut inte kan rekommendera, så fruktansvärt äckligt men what to do liksom? Vinet slank ner iallafall och vi begav oss till Bill&Bob där vi träffade Marie och Ida-Lisa (som var fruktansvärt fnissfulla) och Silverpojken. Vi drack av deras "syltburk" och på ett naffs var Catti och jag minst lika fulla som Marie och Ida-Lisa haha. När klockan var 02 gick vi till McDonalds och där träffade vi två människor som vi började diskutera random saker med. Det enda jag kommer ihåg är att jag påstod att Jesus var same och hade en egen renstam haha. Sen cyklade jag tydligen hem, även fast jag inte har något direkt minne av att jag gjorde det haha.
(Bortse från att jag ser ut som en hamster på denna bild. Mina vänner är fina!)
 
 
Lördag:
Vaknade upp BAKIS pga hade inte haft resorb att ta kvällen innan. Släpade mig iväg till ica och köpte två liter apelsinjuice och jag klunkade typ en liter av den direkt haha. Var fortfarande trött trots att jag sovit ganska länge, så jag bestämde mig för att ta en liten powernap innan jag skulle cykla till Catti. Ställde klockan, men den hörde jag tydligen inte utan vaknar en timme innan jag skulle vara hos Catti. Fick panik och studsade upp ur sängen och snabbade mig, och blev "bara" 20 minuter försen. Vi köpte pizza och åt den hemma hos Catti, och sen följde det obligatoriska sjuksköterskesnacket i vanlig ordning. Sen lyssnade vi på en massa musik, lekte pekleken, Catti&Kelly tog typ vampyrbilder (haha??) och sen var det helt plötsligt dags att gå ut så vi snörade på oss skorna och begav oss till BMB. Vi dansade, såklart, och sen lyckades jag spilla ut hela Ida-Lisas drink när jag skulle slå till henne på armen för att hon inte dansade med mig till vår låt. Ville typ dö pga klumpighet/skyldig till utspilld drink. Vi fortsatte iallafall att dansa, och sen blev jag ganska nykter och jättetrött. Hade ju faktiskt hällt i mig nästan 1,5 liter vatten under tiden vi varit på BMB eftersom jag skulle jobba på söndagen och inte ville vara bakis då. Så jag bestämde mig för att cykla hem lite tidigare eftersom jag satt i soffan och höll på att somna, så då gjorde jag det!
 

Kommentarer
Postat av: Ida-Lisa

På fredag, på fredag!! We're sexy and we know it!

Svar: FREDAG!!!!!
Cheapo

2012-07-25 @ 21:08:02

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0