Kent i Göteborg, 14/7.

Igår var det dags att åka till Göteborg och kolla på kent. Jag hade tänkt att jag skulle gå upp i tid så jag skulle hinna gå ut med Ansgar innan jag skulle åka, men istället så vaknar jag 40 minuter innan jag skulle gå hemifrån så fick ju stressa järnet och hann varken gå ut med Ansgi eller äta frukost. När jag stressat ner till stationen hämtar jag ut tågbiljetterna och märker till min fasa att jag bokat biljetterna i åldern 16-19 år. Får cp-panik och vill helst av allt bara börja gråta men sansar mig på en minut och hittar sedan billiga sista-minuten-biljetter som jag köper fem minuter innan tåget går. Väl på tåget kan jag andas ut, och eftersom jag inte hunnit äta frukost äter jag upp min sallad som jag tänkt att ha i kön. Är framme i Göteborg runt 12-tiden. Åker spårvagn (för andra gången i mitt liv) hem till Martins lägenhet och lämnar mina sovgrejer där. Sen åker vi in till stan igen och han följer mig till kön där jag slår mig ner. Läser ett tag och känner sedan att jag är hungrig, så jag tar mod till mig och frågar tjejerna bredvid mig om dom vet om det finns nått mcdonalds i närheten, så dom förklarar vägen för mig. Klockan var då 16, och insläppet skulle inte vara förens 17:30, så jag hade gått om tid. Går och köper mat, och väl tillbaka ser jag hur kön har ställt sig upp och folk liksom springer runt lite hursomhelst, får panik och fattar absolut ingenting, men hoppar in i kön bara. Sen springer jag på en kille som jag träffade på SiESTA, så jag snackar lite med honom han hans tjejkompis som också skulle på kent. Eftersom hon också skulle gå ensam så fick jag stå med henne, snällt! Sen blev det insläpp och vi går/halvspringer in och hamnar på ungefär sjunde raden. Då är det tre timmar kvar tills konserten ska börja, och vi hoppas att folket sitter ner tills det är iallafall bara en timme kvar. Det gör dom inte. En timme senare reser sig alla upp, och vi får stå och trängas i två timmar innan kent äntligen går upp på scen. Vet inte riktigt hur jag ska förklara själva konserten men det var magic alltså! Dom öppnar med "Ögon", och sedan "Klåparen". Publiken var sjukt pepp, och ett tag in under konserten spelar dom "Färger på natten". Dog ungefär då eftersom det är en utav mina favoritlåtar från JÄIRFM. Men det bästa under hela konserten kommer efter denna låter, och det är när dom spelade "Berg&Dalvana". Alltså <3333333333 Kan inte ens säga mer om den saken än så. Jag har iallafall lyckats hamnat på 3e raden eftersom alla hoppade så mycket, men det var ju inte så att jag var ledsen över den saken precis haha. Dom spelade 747, gick sedan ut och spelade "999" och "Utan dina andetag", och gick sedan ut igen. Haha, några framför mig fick panik och ba "HALLÅ KOMMER DOM INTE SPELA MIDVH??!?!?!?!", haha men dom kom såklart in en en tredje gång av avslutade med den, som alltid. Inte för att det hade gjort mig något om dom struntat i den, hade ju liksom varit en rolig skruv på det hela ^^ Efter konserten träffade jag en del kentvänner, och jag fick hjälp utav några av dom att hitta till rätt språvagnshållplats pga var helt lost haha! Sen åkte jag hem till Martins lägenhet, sov där, och sen klev jag upp och åkte hem till Västerås igen.
 
Den här konserten var iallafall en utav dom bästa på länge, både låtmässigt och närvaromässigt. Kent var så mycket mer peppade nu än när jag sist såg dom i Stockholm i Maj vilket var så roligt att se. Och att dom spelade både "Färger på natten" och "Berg&Dalvana" var ungefär det finaste ever!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Oskar

Fina bilder från fin konsert!

2012-07-17 @ 16:58:23
URL: http://www.vakentimmar.com

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0