SiESTA 2012

Här kommer en lång berättelse om min och mina vänners lilla vistelse på min favoritfestival!

Onsdag:
Jag och Marie tar tåget klockan 10:35 från Västerås ner mot Hässleholm. Det första som händer på resan, innan tåget ens har börjat åka, är att jag fär världens bitchslap i ansiktet av en dörr på tåget som tydligen stängdes lite hipp som happ. En intressant och oväntat upplevelse dom jag dock klarade mig ur från utan några störra men. Sedan åker tåget och vi anländer till NOrrköping och för där reda på att vårt tåg är försenat så vi hänger i Norrköping i en timme och tar kisspaus och träffar på en lite knepig människa på perrongen som tydligen också skulle till siesta och sådär. När väl vårt försenade tåg har kommit så lyckas vi hamna bland världens roligaste tåggrannar: tanten framför oss använde roliga ord så som att hon "intagit en macka och därav inte sitter i sjön", mannen bakom oss och mannen snett bakom oss visade sig vara några slags affärsmän och satt och ringde jobbsamtal hela tågresan och vid ett tillfälle blev jag skiträdd för det då jag precis lyckats somna till och mannen bakom mig högt och tydligt utbrister i sin telefon "NEJMEN TJENA HALLÅ!!!!" och jag vaknar upp helt yrvaken och fattar inte vad som händer och Marie typ asgarvar.

När vi stiger av tåget i Hässleholm fullkomligt öser regnet ner, men Marie och jag är galet strukturerade och på någon minut har vi lyckats leta upp våra regnkläder som ligger nerpackade i väskan, satt på oss dom och gummistövlarna och ger oss iväg mot bussen som vi ska åka med till festivalområdet. Som tur var är regnet inte långvarigt utan när vi efter stor möda har lyckats släpa våra väskor upp för världens lergång till campingplatsen och ska sätta upp tältet har det slutat att regna. Tältet blev snabbt uppsatt och vi kröp in och öppnade första cidern. Förutom en liten runda på kvällen så satt vi i tältet hela eftermiddagen eftersom det var ganska kallt ute, men det gick ingen nöd på oss!





Torsdag:
Marie och jag tar det chill på förmiddagen innan vi går till Kvantum och shoppar loss totalt. Jag har sagt det innan och säger det igen; att släppa in mig och Marie i en mataffär sker på egen risk haha! Eftersom vi är så bra på timing så möter vi upp Ida-Lisa och Catti precis när dom har hämtat ut sina armband och vi traskar upp till vårt tält där vi genast sätter igång och blåser såpbubblor och öppnar cider och vin eftersom vi skulle se Rebecca & Fiona som skulle börja spela redan kl. 16. Vi kommer försent till Rebecca & Fiona's spelning eftersom vi hänger lite för länge vid RFSU-tältet, men det gör inget och vi dansar och hoppar och ja ni vet ju hur det går till. När vi ändå var på området efter spelningen passade vi på att äta lite innan vi gick tillbaka till tältet och chillade inför Svenska Björnstamens spelning som skulle äga rum senare samma kväll. Den spelningen var för övrigt så himla bra och dom spelade alla bra låtar och när "Ledig" kom så blev jag, Ida-Lisa och Catti helt vilda och typ JAAAAA och vi skreksjöng med medans alla andra typ "????" men det gjorde ju ingenting haha!













Fredag:
Vädret har PMS och det regnar och blåser men sen blir det sol och man hör hur alla liksom snubblar ut ur tälten och typ "DET ÄR SOL UTE NUUUUU" haha, så himla bäst. Våra grannar spela samma låt (Don't stop believin') typ tio gånger på raken och vi vill typ gå över dit och stänga av deras bandare. Helt plötsligt när vi sitter där i tältet kommer vi på att vi har bokstavskex och jag vet inte hur men det utvecklas väldigt snabbt till att bli ett mer eller mindre barnförbjudet alfapet på vår filt haha, och detta är ju just så himla typiskt oss. Eftermiddagen och kvällen fortsatte i samma oväntade stil och runt 19-tiden sitter vi helt plötsligt och pratade religion och bad trosbekännelsen och "Fader vår" och Catti sa den på spanska och försökte läsa oss och sedan skulle vi lära oss att räkna till tio på finska och ryska och när Ida-Lisa och jag skulle gå och kissa så var det en vakt som stötte på henne haha vi typ dog. På kvällen såg vi iallafall på Maskinen, Familjen och Timbuktu.











Lördag:
Alla sover forever utom Marie som är vaken fyra timmar innan vi andra är vakna. Jag är jättehes när jag vaknar och vet riktigt inte om det så när jag ska ropa på Marie och tror att det ska låta som vanligt men det blir mer en väldigtväldigt tyst väsning vilket får oss att börja megaskratta. Vi fixar iordning oss och går sedan för att äta och se på Loney, dear som var himla bra. Sedan traskar vi tillbaka till tältet och eftersom solen är framme så bestämmet vi oss för att ta ut zoo-filten och bandaren och slå oss tillrätta utomhus. Sagt och gjort. Sedan hänger vi där hela eftermiddagen och kvällen och dricker vin och gratis öl (eftersom några personer i ett tält längre bort tyckte det var roligt att kasta iväg oöppnade ölburkar haha?) lyssnar på musik. Sedan börjar vi diskutera dialekter och det hela eskalerar till att vi alla ska läsa upp en kenttext med så mycket dialekt vi kan, och sedan ska vi försöka säga muntergök på skånska och det är så himla hilarious. Efter att vi bjudit våra grannar på rosévin så får vi typ 25 stycken sugrör av dom och jag blir överlycklig pga älskar sugrör, och innan vi vet ordet av så har Ida-Lisa byggt ihop ett jättelångt sugrör av typ 5 stycken sugrör och hon ska suga upp rosévin och skicka över det till mig som sitter i andra änden av sugröret och haha jaa.. Och sen kom det fram en tjej som tydligen läste min blogg och jag blev helt megaglad och sådära! Vi hade iallafall en helt awesome sista kväll, och även om jag inte kom iväg på något av banden jag planerat att se på kvällen så gjorde det absolut ingenting, och efter typ max två timmars sömn på natten var det dags att klockan 05 på lördagsmorgonen gå upp, packa ihop tältet och åka hem igen. Och jag vill ju bara säga tacktacktack till mina finfina vänner för att det har ju varit helt amazing dagar, trots vädret, och det hade ju inte någonstans blivit lika roligt utan att ha er där! ♥











Kommentarer
Postat av: Marcus

Bokstavskex + SiESTA! = bra kombo! Hahaha.

2012-06-05 @ 15:42:08
Postat av: panda

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅH MASKINEN!!! ♥♥♥♥♥♥ haha Men åh vad jag vill med ha festival nu! Ser så mysigt ut!!!

2012-06-05 @ 16:33:17
URL: http://lillap.devote.se

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0