Kattfunderingar.

Funderar mer och mer på att köpa en katt till. Dels för att det hade varit så himla mysigt, men också för att Ansgar skulle ha fått lite sällskap. Han har ju blivit bortskämd med att jag ofta inte är borta mer än fem timmar i sträck (ibland åtta om vi har heldagsföreläsningar), och sen tänker jag ju att nu i höst ska jag ju ha 16 veckors praktik, och sen efter det så börjar jag ju jobba och kommer vara borta minst åtta timmar. Vet ju att han oftast sover, men tänker ändå att en kattkompis hade varit fint. Och nu har han ju blivit mer och mer säker, och är inte alls lika skygg som han har varit och det är ännu en orsak till att jag tror att han hade uppskattat en kattkompis. Även om jag bor litet (32kvm), så har jag ju tre meter i tak, och kan därför bygga på höjden om jag märker att det skulle bli förlitet. Anledningen till varför jag tvekar att köpa en katt till är:

- Tänk om katten inte alls passar som innekatt? Kommer ju bli megaproblem eftersom jag vägrar ha utekatter.
- Hur fasen ska jag få med mig en resväska till mig själv plus TVÅ kattburar på tåget när jag ska hem till mamma? Kommer ju aldrig funka, det är ju liksom krabbigt bara att resa med Ansgar. Hade jag haft en bil så hade det ju inte varit några problem, men nu har jag ju ingen bil. Och tänk om den nya katten är åksjuk och kommer att jama i fyra och en halv timme hela resan ner, haha, kommer ju bli crazy!
- Är rädd för att Anna kommer vara allergisk mot den nya katten, så att hon inte kan komma upp och hälsa på här/jag kan inte komma ner.

Så himla mycket att tänka på, men är så himla sugen på en till katt och har redan tänkt ut olika namn, som förövrigt ska komma ifrån Harry Potter.
Well, vi får se hur det blir med saken, men det hade ju varit underbart om Ansgi och jag hade fått en till liten kompis!

Kommentarer
Postat av: Lizz

Thihih, gulligt med Harry Potter namn. Själv har jag en liten Dobby hemma medan en vän till mig har en Sirius. :)

2012-03-28 @ 15:41:41

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0