Kent @ Cirkus

I lördags var det äntligen dags för kent! Hade ställt klockan så att jag skulle gå upp till åtta, men eftersom jag inte hade kommit hem förens runt 4-tiden på morgonen innan så orkade jag inte det utan gick upp vid nio istället. Vid kl. 11 tog jag tåget till Stockholm och strax efter 12 var jag framme vid Cirkus. Var asnervös pga skulle ju köa ensam och det var inte någon strukturerad kö så fattade inte riktigt vart jag skulle ta vägen men så slog jag mig ner och tillsist så fick jag nummer 32 skrivet på handen och jag lugnade ner mig. Satte mig och åt lite sallad och lyssnade på musik, och sen promenerade jag runt lite. Klockan fem blev vi insläppta i entrén, och vid 19 var det insläpp som jag tyckte var bra och inte alls sådär kaosigt som det kan vara. Hamnade på andra raden mellan Jocke och Martin iallafall. Klockan 20 kom dom in på scen och mitt hjärta slog så himla mycket och snabbt. Dom öppnade med "999", följt av "Vinternoll2". Det mest oväntade under hela konserten var att dom spelade en liten annorlunda version av "Halka". Fattade först inte vilken låt det var för den lät inte alls som på skivan, men det var himla roligt att få höra den iallafall. Dom avlutade med "Mannen i den vita hatten", och nu hade det lyckats hoppa fram en kille som var himla full och stod precis bakom mig och liksom lutade hela sig mot mig vilket gjorde mig fruktansvärt irriterad (+ att han stank alkohol) så försökte knuffa bort honom samtidigt som jag hoppade åt sidan och efter ungefär halva låten hade jag lyckats såatte, kändes bra! När konserten var slut så strosade jag mot utgången när jag plötsligt hittade ett plektrum på golvet; ett använt plektrum med ett rött hjärta på, alltså Jockes plektrum från Röd-turnén. Fattar inte alls hur det kunde ha hamnat där, men tog såklart med mig det hem haha. Var inte hemma förens klockan var runt 01, och jag var så himla trött och så himla nöjd och sådär lugn som jag blir av kent så jag somnade på en gång.

Nu är det "bara" 47 dagar kvar tills jag får se dom nästa gång; då i Göteborg!







Kommentarer

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0