First day @ avd. 96

Har haft första dagen på psykiatriplaceringen idag. Efter det smärre kaoset igår så hoppades både Ida-Lisa och jag att det skulle bli en bättre dag idga när vi faktiskt skulle gå med huvudhandledaren. Det visade sig att vi hade fel, typ jättefel; alltså haha hon var helt lost! Hade inte koll på någonting och slänge hela tiden ur sig "jaha, öh, haha ja jag vet inte riktigt vad ni ska göra nu..?".
Vi skulle iallafall börja mogonen med att ta lite blodprov och det gick lite trögt med blodet på ett prov så när vi äntligen hade fått ihop tillräckligt med blod hade det hunnit stelna i röret. Jag och Ida-Lisa tyckte att vi skulle ta ett nytt prov, men vår handledare tog röret och ba "men kan man inte skaka på det så att det löser upp sig?!?! :DDDD" *börjar skaka röret frenetiskt*. Ida-Lisa och jag tittar förskräckt på varandra för är det en sak man lärt sig på skolan om provtagning så är det att man ska akta sig för hemolys, aka. att röda blodkropparna ska gå sönder vilket dom kan göra om man stasar för länge/skakar röret--> man kan inte få något resultat från provet. Efter denna lilla upplevelse går vi och sätter oss på expeditionen och så sitter vi där i ett par timmar, varav vår handledare försvann iväg på "ett möte som inte är särkilt viktigt", så Ida-Lisa och jag får roa oss själva med att läsa journaler. Vi hann med ett par rejäla fnissattacker åt mängden särskrivningar som fanns precis överallt i journalerna, exempelvis "grundsjuk dom". Vi hann även ha kapplöpning i kulverten när vi skulle lämna provet och vi hatar redan en uska som har en förskräcklig översittarton.
Lite innan lunch så lyckades vi iallafall fixa så att vi fick ett schema för två veckor framåt, så det känns ju iallafall lite bra (även fast jag hade velat ha för alla fyra veckorna...). Ida-Lisa och jag ska gå tillsammans hela den här veckan och det kommer ju bara vara helt fantastiskt pga vi kommer att skratta/fnissa hela tiden ungefär= galet roligt!

Kommentarer
Postat av: lillapister

Haha, den särskrivningen är värre än mina...

2012-10-09 @ 19:17:50
URL: http://eklundgren.blogg.se

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0