All those days that I stole from you, some day I'll give them right back to you.

 
Har haft en himla trevlig eftermiddag idag! Slutade vid 15:15 och då traskade jag ner till stan och mötte upp Ida-Lisa och hennes pojkvän Krille. Vi gick en vända på Clas Ohlson och sen så skulle vi gå och äta. Eftersom vi kände oss lite wild and crazy så provade vi på ett helt nytt ställe, nämligen "Laxmi", som serverar indisk mat. Jag tror att dom precis hade öppnat för när vi kom in dit var det helt tomt och det verkade inte som om det hade varit folk där innan oss. Vi satt en lång stund och granskade menyerna och försökte lista ut vad allting var. Tillslut hade vi bestämt oss; jag valde en vegetarisk mix thali. Var himla gott, men lite starkt så jag satt och snuvade en hel del. Det var iallafall längesen jag skrattade så vid en måltid. Skrattade till och med så mycket att jag fick ont i min ena axel. Skrattet berodde antagligen på det utomordentligt trevliga sällskap jag åt tillsammans med. Roligaste kommentaren kom rent spontant från Krille när han imponerad kommenterade hur bra en bil var på att backparkera. Jag höll ungefär på att skratta ihjäl mig. Eller när jag sa fel och sa att jag inte ville ha en kille under nittio, fast jag menade att jag inte ville ha en som var yngre än en som var född -90. Himla roligt. Vi kom iallafall fram till att jag skulle hitta en gammal 90-årig same med näbbstövlar och när han dog skulle jag få ärva alla hans 2500 renar. Det hade varit nått det! Vi betalade och sen gick vi skilda vägar då Ida-Lisa och Krille skulle lista ut hur de skulle spendera resten av kvällen, och jag var tvungen att åka hem till Ansgar och Hedwig. Lyxade till det och använde min sista busskortsresa och tog bussen hem. Så värt! Nu har jag spenderat ett par timmar med att ligga och läsa min fruktansvärt spännande bok, och snart har jag planerat att sova eftersom jag jobbar dag imorgon. Tänkte ju att det vore ju fantastiskt att kunna få mer än sex timmars sömn innan ett dagpass!

Kommentarer

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0