Äntligen framme @ Hejnum

Efter en total helveteseftermiddag igår då mitt tåg till Stockholm lyckades bli 1,5 timme sen (vilket hade resulterat i att jag hade missat min buss till Nynäshamn och missat min färja till Gotland) (JÄVLA JÄVLA SKITHORSJ) så ringde jag och grät hysteriskt till mami pga skulle ju inte hinna till Gotland, la på och hulkgrät på stationen innan jag ringer R och ungefär tvingar honom att ringa runt till alla han känner som har bil och fråga om vi får låna en. Tillsist får han tag i en vän som underbart nog lånar ut bilen till honom, och han hämtar upp mig på stationen i västerås. Vi kör i racerfart till Nynäs, och jag framme tjugo minuter innan incheckningen stänger. Hann ju liksom till och med pussa R hejdå en liten stund! Sov på golvet på båten och var framme i Visby 02:45 där mami hämtad mig. Klockan 03:30 anländer jag till Hejnum och däckar direkt i friggeboden.

Idag har vi varit en liten stund i Åminne och badat. Var riktigt skönt i vattnet och jag lekte krokodil och kröp omkring på händerna i vattnet. När vi kom hem la jag mig i hängmattan och läste lite i "Prozac nation". På kvällen bjöd vi mormor och morfar på tacos, och sen spelade jag, Martin och hans flickvän kubb. JAG VANN. Nu sitter jag i hängstolen under äppelträdet och lyssnar till syrsorna och tystnaden. Jag älskar Gotland och behöver verkligen ett par dagar här.






Kommentarer

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0