Några dagar på Gotland.

Som ni vet så lyckades jag byta bort några dagar/ändra mitt schema lite så jag kunde åka över till Gotland och hälsa på min familj litegrann. Min mormor och morfar bor ju där, så vi ses ju liksom inte så ofta tyvär. Men nu tog jag mitt pick pch pack och drog iväg till Hejnum för att hälsa på dom, mami, Martin+flickvän och Anna+pojkvän. Lite såhär såg det ut:
 
En dag så hängde vi ett par timmar på stränden i Åminne. Jag badade och det var skönt.
 
 
En kväll så gick ni ut och åt hela familjen på Joda. Jag åt världens godaste vegetariska pasta som var svängd i vitlöks- och citronolja och hade massa tomater, sparris, rödlök och halloumiost i sig. Så värt! Efter måltiden så begav vi oss till hamnen för att äta glass. Jag åt en glass som innehöll smakerna vattenmelon, chokladbrownie och popcorn. Ett väldigt bra avslut på en mycket trevlig kväll!
 
 
Vi spelar alltid en massa massa kubb när vi är i Hejnum. Mormor och morfar har en så himla stor tomt så det är perfekt för det! Efter att vi spelat klart kubbet så bestämde vi oss för att åka in till Visby eftersom det ändå inte var så bra strandväder. Jag hade på mig min franska bulldog-tröja (som jag älskar pga så söt) och min glittriga kjol. Passade förståd på att fylla på mitt teförråd med lite teér från Kränku eftersom dom har dom bästa teérna. När vi gått ett tag blev vi lite trötta och satte oss på Café Tidsfördriv; ett himla mysigt fik mitt i Visby Rekommenderar varmt. Jag drack fruktte och åt en väldigt god briemacka.
På kvällen började det ösregna så då satt vi inne och spelade yatzy. Ja, förrutom då jag fick ett ryck och var tvungen att springa ut och ställa mig mitt i regnet för jag tycker det är så mysigt. Jag gick och la mig vid 23, och kl. 02 ringde klockan igen för det var dags att åka in till Visby och ta 03:30 förjan tillbaka till fastlandet igen.

Kommentarer
Postat av: Lillapister

Så himla dunder mysigt!!!

2013-07-31 @ 13:30:38
URL: http://eklundgren.blogg.se

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0