Kaosmorgon

Har haft en kaosmorgon. Vaknar strax innnan 06 av att Hedwig jamar jättemycket så jag går upp och kollar vad det är med henne. Hittar henne inne på toan där hon kräks. Jag torkar upp och går och lägger mig. Hedwig slutar inte jama och kräks två gånger till. Hon vill inte leka, vill ligga för sig själv. Jag blir orolig och gråter såklart innan jag ringer till veterinären som inte har någon tid men tycker ändå att nån borde titta på henne. Blir hänvisad till en annan veterinär där jag sitter i telefonkö i ungeför en timme innan någon svarar. Svaret blir samma; de har ingen tid men någon borde titta på henne så jag blir hänvisad att ringa till Strömsholms akutsjukhus. Sagt och gjort så ringer jag dit, men de tycker inte att jag borde åka in än uan att jag ska behandla henne som om hon är magsjuk; dvs. mata henne med dryck och ge henne skonkost. Lägger på, hämtar en 10 ml spruta och ger henne några ml vatten. Fem minuter efter kräks hon upp det. Ringer mamma och ser vad hon tycker att jag ska göra. Bestämmer att jag ska avvakta nån timme och prova att ge henne lite mer vatten så det gör jag. Sover en timme men vaknar nångång var tionde minut för att se att Hedda är okej. Vaknar av att hon hoppar upp i min säng och vill under täcket där hon går in och lägger sig och sover och spinner. Nu har hon själv druckit ur vattenskålen, har lekt lite med laserpekaren och sitter just nu i fönstret. Jag kan andas ut litegrann. Min älskade lilla snäcka ♥

Kommentarer
Postat av: isola

vilken tur att hon friskna till:)

2013-03-05 @ 16:21:37
URL: http://isolation.blo.gg

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0