När vi var i London.

Jag hade planerat den här resan i ett år innan vi åkte. Det var nämligen så att jag skulle ge en Londonresa till min fina systeryster som tog studenten i juni. När jag började planera resan, titta efter hotell och flyg, så bestämde sig även våran mami och bror för att följa med oss! Så himla roligt! Den 13/6 fick min syster presenten, och hon blev överlycklig. Två och en halv månad senare satt vi på flyget mot Heathrow och London. Såhär såg våran resa ut:  

Dag ett: Vi landade tidigt i England, klockan var bara runt åttasnåret på morgonen. Efter att ha fixat var sitt oystercard så satte vi oss på tunnelbanan i en timme innan vi kom fram till vår tunnelbanestation: baker street. Ungefär tre minuters gång därifrån låg vårt fina lilla hotell. Eftersom vi kom alldeles för tidigt för att checka in så lämnade vi våra väskor där och begav oss ut för att leta reda på någonstans att äta frukost. Bland det bästa med att fika i London är att man alltid får en egen liten tekanna på bordet när man har beställt te. Räcker till typ två och en halv kopp per person. Engelsmännen vet hur man dricker te, helt enkelt. När vi kände oss mätta och belåtna så begav vi oss mot Oxford street som bara låg en kvarts promenad bort. Jag shoppade järnet första dagen och gjorde därmed av med halva min budget under första dagen. Det är så himla typiskt mig. Hittade iallafall mina batmanpyjamasbyxor och världens finaste mugg, så det gjorde inte så mycket att jag handlat för mycket.
 

Dag två: Dagens mål var Camden Market och Convent Garden! Jag hade en klädkris på morgonen och kände mig ful iallting. Tillsist hittade jag en klänning som jag drog på mig, och så piffade jag upp mig extra mycket i min nyinköpta tiara och stjärnor under ögonen. Väl i Camden market så fick jag väldigt många kommentarer om hur fin mitt hår var, så då kändes det hela väldigt mycket bättre.Vi strosade runt i alla affärer, tittade och kikade på saker. Jag åt världens godaste vegetariska tortillia till lunch, det bästa var att dne bara kostade £5 och räckte både för att mami och jag skulle bli mätta. Martin tog en likadan men den var lite spillig så mami fick hjälpa honom, haha. Fram mot eftermiddagen började det regna, så då bestämde vi oss för att åka till Convent Garden. Där var det fint väder så vi stannade till utanför en pub och tog varsin öl. Eller ja, alla utom Anna som hade dödshosta och shottade hostmedicin istället. På kvällen åt vi på en utav Jamie Olivers filialrestauranger; gud vad gott det var!




Dag tre: Den tredje dagen så skulle vi undersöka Regant street och se vad den gatan hade att bjuda på. Måste ge Martin tio i topp-poäng för att vara den mest tålmodigaste mannen jag känner. Varenda gång vi gick in i en affär så satte han på sig sina hörlurar, slog sig ner i en fåtölj eftersom dessa ofta finns på skoavdelningar i diverse utiker, och lyssnade på sin ljudbok. Inte en enda gång klagade han på att vi sprang in och ut i olika affärer. Heja Martin! Iallafall. Vi hittade till Carnaby Street vilket var himla mysigt. Vi gick in på en pub eftersom vi var hungriga. Åt en jättegod vegetarisk paj. Det är så bra i London för där skriver dom ett litet "V" bakom varje rätt som är vegetarisk så slipperman leta liks. Vi gick i några konstiga affärer innan vi letade upp Victoria Secret. Förlåt men fattar verkligen inte grejen med den affären? Jag gick vilse där inne och tappade bort alla och fick nästan panik innan jag hittade Martin, som tur var. Sen väntade i forever på att mami och Anna skulle bli klara. Jag roade mig med att ta på ett par trosor som kostade 1080:-!!!! Helt galet. Kvällen tillbringade vi på hotellrummet eftersom vi hade gått så himla mycket och var ganska trötta. Välförtjänt med lite vila med andra ord.


Dag fyra:
Den här dagen så regnade det, och vi hade planerat in ett besök på British Museum. Jag var nöjd över att jag dagen innan införskaffat mig ett pandaparaply som jag kunde använda! British museum var gigantiskt och det var så himla mycket prylar överallt att titta på så att man var alldeles slut efter två timmar ungefär. Då sprang vi ut i ösregnet över till en Starbucks och tog lite varmt att dricka. Jag slog till med en varm choklad. Passar bäst att dricka när regnet öser ner utanför. Fast efter ett tag så lättade regnet, för att sedan sluta helt, och då så bestämde vi att vi skulle besöka Soho. Efter lite kartläsande så hittade vi dit. Tyvär hann vi bara besäka en bråkdel av Soho, men jag hann införskaffa mig ett par svarta XL-over size solglasögon som låg längst in i en liten affär tillsammans med skämtglasögon?! Antagligen för att de var så stora, men jag tyckte att de var fantastiska. För endast £5 blev de mina. Så värt. Hittade även en annan jättemysig affär, men det var så mycket folk i den, och mami och Martin hade redan gått typ hundra meter före oss så jag hann i princip bara in och ut i den. Synd. Ska luskamma Soho nästa gång jag är i London!


Dag fem:
Sista dagen. Flyget skulle inte gå förens 18:45 så vi hade halva dagen på oss att hitta på saker. Vi checkade ut men kunde lämna kvar väskorna tills vi skulle åka till flygplatsen. Guld värt! Efter frukosten begav vi oss mot Hyde park där jag skulle mata ekorrar. Det var typ detta jag peppat på de senaste dagarna sedan Martin berättat att det var så tama att man kunde mata dom! Tyvär har Anna alla bilder på detta så kan inte visa er just nu när jag matar, får göra det en annan gång. Det kryllade iallafall av ekorrar där, och för er som är i London och vill mata så rekommenderar jag att gå längre in i parken, för där är ekorrarna mer tama. Iallafall. Vi tog en fika och sen traskade vi mot Harrods, för mami ville dit och kika. Men innan vi gick in på Harrods så ville Martin stanna till utanför typ Etiopiens ambasad eftersom Julian Assange befann sig där, så han passade på att posa lite utanför. På Harrods blev jag blev mest förtjust i att det fann ett "pet kingdom" där de sålde exklusiva djurbädda/mat/koppel, ja ni förstår. De hade även ett hundspa där man kunde se hur de trimmade iordning hundarna. Fast mitt hjärta brast när jag såg att de hade hundvalpar i glasburar som de sålde. Usch. Bland det värsta jag vet det där. När vi åkte ner i rulltrappan för att gå ut, så såg vi att de hade en operasångerska som stod och sjöng live! Alltså haha helt galet. Sedan gick vi och hämtade våra väskor och åkte ut till Heathrow och tillbaka till Sverige.Att ha en familjesemester såhär är verkligen toppenmysigt, och jag kan verkligen säga att jag har den finaste familjen någonsin! For real!

Kommentarer
Postat av: Daniella 🌙

Behövs det ett års planering eller tror du att man kan göra det mer spontant?

2013-09-17 @ 14:02:33
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Postat av: Lillapister

Tack så himla himla himla mycket för denna brutalt asgrymma resan! Den bästa familjen man kan ha! <3

2013-09-17 @ 15:02:40
Postat av: MamiPe

Tack mina älskade "ungar" för att jag fick följa med er! Det var verkligen en kanonresa, värd att göra om! Massor av shopping, god mat o dryck och naturligtvis massor av skratt! Och en stor Gulstjärna till Martin, den mest tålmodiga kille som inte klagade en enda gång över alla affärer vi besökte!! ⭐
Kram ❤

2013-09-17 @ 17:28:41
Postat av: Lilla P

Åh vad fint ser ser ut! Längtar så efter min London resa nu! Och jag fullkomligt älskar ju Victoria secret, dör typ när jag är där inne! Haha

2013-09-17 @ 21:24:22
URL: http://lillap.devote.se

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0