Open at the close.

I helgen var min systeryster här. Hon har hjälpt mig att måla om mitt sovrum så att det nu har tre vita väggar och en körsbärsblomsrosa vägg istället för att ha fyra vit-beiga tapetväggar. Vi har varit på ikea, suttit hemma i soffan och tittat på film och ätit pizza som körts enda hem till dörren och trillat ihop i små skratthögar titt som tätt. På förmiddagen idag tog hon tåget ner till mamma för att fortsätta sin nyligen påbörjade sportlovsvecka.
 
Jag själv känner mig mest allmänt tom efter att hon åkt, och har väl kanske lust att kräkas lite på livet för att det till vardags är så in i norden grått och tråkigt. Går till jobbet och jobbar, kommer hem. Samma visa om och om igen. Ibland träffar jag Marie och förra veckan bakade jag bullar hemma hos Cissi, men sen då? Cementgrått liv med toma kala väggar. För att försöka peppa upp denna vardagstristess så har jag bredvid min säng hängt upp en väggkalender där jag _bara_ skriver upp saker som jag ser fram emot. Lite såhär ser det ut de kommande fyra veckorna:
 
26/2: LÖN
5/3: Ida-Lisa kommer till Västerås!
7/3: Vin
21/3: Pappa och Åsa kommer
26/3: FÖDELSEDAG
28/3: Mamma kommer
31/4: London!
 
Mars kommer bli bra.
 

Kommentarer
Postat av: R2D2

du är bra min vän :) gör mina gråa lite halvtråkiga vardag roligare, framförallt har du färgat många gråa jobbpass till något mycket bättre! Du å jag, i kaosets centrum ;D

2014-03-06 @ 21:33:28

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0