13 arbetspass kvar till semester

ÅDagen började väldigt fint med att jag hämtade upp Cissi klockan 10 och sedan körde vi till Gropen för att bada innan jag skulle börja jobba. Med oss hade vi också köpt sallad och melon för att äta till middag. Cissi visar sig vara en liten badkruka medan jag med glatt humör plumsar ut i vattnet. SÅ HIMLA SKÖNT! Sedan satt jag frenetiskt och smorde in mig med solskyddsfaktor 50 för att inte bli så brun. 
 
Väl på jobbet så har jag fullt upp tills klockan är runt 18- tiden. På kvällen är en oftast ensam sköterska så när det blir mycket att stå i blir det lätt stressigt. Ny patient, sjuka patienter på avdelningen, mer sjukare än andra, frågor, mediciner. Ja. Och så in i helvetes VARMT! Verkar inte finnas någon fläkt eller ac i hela byggnaden utan vi får nöja oss med tre fläktar på expeditionen. Bättre än ingenting iallafall. Resterande delen utav kvällen flöt på i lugn takt, och jag cyklade hem i linne vid kl. 22:15. När en kan göra det vet en att det är sommar! 
 
Imorgon är jag ledig och då ska jag åka till Stockholm och träffa Mattias ett par timmar! 
 
 

Kommentarer

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0