Hem till skogen?

Som ni vet så har jag ju länge, egentligen enda sedan jag gick i mellanstadiet, velat flytta ut på landet och bo i en stuga/torp. Nu har jag också börjat fundera på att kanske börja jobba mindre? Det hade ju varit helt otroligt att kunna få jobba 75% och klara sig på det, men att bara få gå ner till kanske 80% hade inte varit fy skam det heller. Flytta ut på landet, leva billigare, odla mer. Typ leva lite mer som Underbara Clara. Dessvärre är det svårt att hitta billiga hus här i/utanför Västerås, iallafall om en jämför med vad priserna är antingen uppe i norr eller nere i söder (ex. Småland, där jag ursprungligen kommer ifrån). Så jag börjar mer och mer på att dra mig från Västerås. Jag har ju aldrig velt stanna här från början, "råkade" bara få jobb här efter att jag tagit examen och på den vägen är det. Men tänk om jag faktiskt skulle flytta hem igen? Jag skulle förstås få mycket längre till mina två bästa vänner Ida-Lisa och Marie, men å andra sidan skulle jag komma närmare till mina vänner i Växjö, och även närmare min mamma och mina mostrar. Hade det inte varit ganska fint ändå? Och som sjuksköterska har jag ju den förmånen att jag faktiskt kan få jobb överallt, och det ska en väl egentligen utnyttja, eller hur?

Kommentarer
Postat av: Marcus

Följ ditt hjärta, men att hitta ett litet hus/torp/stuga i Småland och jobba vidare där (kanske 75%) låter som en fantastisk och harmonisk kombination. Inte värre än att du kan ångra dig igen (om du nu ens gör det) några år senare. Life´s too short, you go girl!

2014-05-07 @ 11:02:07

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0