Italien, dag 2+3

Dag 2:
 
Ganska mulen dag, regnet hängde i luften. Började förmiddagen med att gå och äta på "Panino vegano", ett veganskt och glutenfritt café; awesome! Jag tog en panini med en kikärtsbiff, rostad lök och zuccini och drack en blueberry fruit juice. Det var som att dricka blåbär  Anna visade mig sedan lite av staden och hennes skola, sedan hade hon lektioner mellan 12:30-15:30 och efter det skulle vi ha picknick. Jag roade mig själv med att gå runt och kika lite, var bland annat inne i duomon och tittade, tände ett ljus och satt och vilade mig en stund innan jag traskade vidare. När Anna slutat så hade det börjat regna= dåligt picknickväder, så vi åkte istället till ett shoppingcenter utanför stan där vi tillbringade resten utav kvällen. Jag vann en spiderman ur en automat, ca. det bästa som kan hända en måndagskväll!
 
 
 
 
 
Dag 3.
Anna gick i skolan från 08:30-18:30 (alltså så sjukt långa dagar och dom har inte ens lunchrast för men äter tydligen inte lunch i Italien...?), så jag passade på att ta sovmorgon och titta lite på serier och så innan jag gav mig iväg för att utforska Florens vidare. Åt gelatoglass, alltså så gott! Tog smakerna mynta, jordgubb och yoghurt, dog på yoghurtsmaken alltså ♥, slog mig ner på en bänk och skulle läsa, men tio minuter senare så började det dugga så fick gå där ifrån. Hade tänkt att hitta till Lush och OVS (typ ett italienskt h&m), men det var lättare sagt än gjort eftersom 1. jag hade ingen aning om vart jag var och 2. har nada lokalsinne. Men efter typ två timmar hittade jag dit, köpte en bodylotion på Lush som man har i och sköljer bort i duschen, hur perfekt? Jag hatar att smörja in mig efter att jag duschat för palla att bli kletig när man precis blivit torr liksom? Införskaffade mig också ett svart läppstift från Kiko, ett italienkst sminkmärke som är både billigt och icke djurtestat såklart! (När vi var på shopincentret köpte jag också en ögonbrynsmarkeringspenna, mascara och en ögonskugga och dom funkar finfint!). Och sen skulle jag hitta hem dårå... Jag vet inte hur många gånger jag kom tillbaka till samma plats som jag redan varit på, gick omedvetet runt ett kvarter, gick förbi samma affärer och caféer. Jag hittade av en slump till affären iallafall så jag kunde köpa mat tills på kvällen (och cola light på burk, min semesterdricka #1), men när jag skulle gå hem och återigen hamnade utanför samma affär en kvart senare så ringde jag Anna som fortfarande var i skolan så försökte hon guida mig, men jag tog fel på höger och vänster så kom helt fel och höll på att ge upp totalt så jag ringde henne igen eftersom hon precis slutat, så hon fick helt enkelt hämta upp mig och så gick vi hem tillsammans haha. Hade alltså gått i, med undantag för dom tio minutrarna jag satt och åt glass/läste, fyra timmar. Ville typ aldrig mer ta ett steg i hela mitt liv igen! Så jag lagade lite mat och drack vin medan Anna pluggade, vi åt och sedan så tillbringade vi tiden innan vi skulle gå och lägga oss i hennes säng och kollade på film och åt godis.
 
 

Kommentarer

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0