Du är snabb som ljus men kommer aldrig härifrån.

 
 
Packar. Tittar på Ansgar som ligger på ryggsäcken jag lagt på sängen. Viker tvätt. Gör iordning mina mediciner, väljer vilka diadem jag ska ta med mig, packar ner lite glitter och en fejkpiercing. Jag måste välja en ny bok, jag klarar inte av att fortsätta läsa ut slutet på boken jag läser nu, har läst sedan i julas. Det går liksom inte bara, så enformigt tråkig. Väntar på att mamma ska ringa. Tvättar bort sminket. Måste diska dom där tre tallrikarna som står nedanför sängen. Glöm inte att packa ner paketavin så jag kan cykla direkt efter jobbet imorgon och hämta ut paketet. Väntar på att lyrican ska börja verka så att ångesten i bröstet ska släppa. Kom igen kom igen kom igen. Tittar på smhi och inser att jag i helgen kommer att vistas i ett mulet Göteborg istället för ett soligt Västerås. Fast hellre ett grått Göteborg tillsammans med familjen än ett soligt Västerås ensam.
 
Imorgon drar jag till Göteborg och ska hänga där i helgen hemma hos Martin tillsammans med mami och Uffe. Uffe har bjudit med oss på första deltävlingen i Melodifestivalen som går av stapeln i Göteborg. Kan bli intressant!

Kommentarer

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0