Och när parken ligger tom, inser du att din kväll just tagit slut. Och allting är som förut.


Den här kursen tar död på mig. Stressar upp mig något så fruktansvärt. Tänker hela tiden på att jag måstemåstemåste plugga, plugga mer och plugga lite till. Men gör jag det? Nej. Jag fattar inte varför, men det tar stopp och gång på gång försöker jag, jag försöker verkligen men jag somnar. Vaknar en halvtimma senare, försöker igen, somnar. Spelar ingen roll om jag sitter upp eller om jag ligger ner. Om jag pluggar på morgonen, mitt på dagen eller på kvällen. Det funkar liksom inte. Eller så läser jag samma mening tjugo gånger utan att fatta vad det står. Jag vill inget hellre än att sätta mig ner, fokusera, vara vaken och förstå vad texten säger. Suga in informationen. Men jag vet inte hur jag ska göra det. Försöker slappna av, andas. Försöker fokusera, aktivera hjärnan. Tomt.
Försöker undvika att skriva om så mycket skolplugg i bloggen för jag tycker själv inte om att läsa om det i andras bloggar men detta är det som tar upp mitt liv, hela min tankeverksamhet just nu. Så, det är inte så lätt att inte tänka på det. Idag, om tjugo dagar sitter jag och skriver tenta. Antagligen precis just nu. Och efteråt ska vi ha världens jävla party.

Kommentarer
Postat av: Ida-Lisa

Jag gör också så! Har ingen som helst motivation till att plugga men känner den här MÅSTE-känslan 24-7! Känner att jag blir en gnutta tokig.

2011-02-26 @ 19:35:33
URL: http://idastrecklisa.blogg.se/
Postat av: catti

jag blir verkligen GALEN av det här... fyfan vad det ska festas sönder efter tentan!!!

2011-02-27 @ 22:53:17
URL: http://catherinerocio.blogg.se/

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0