Här är mitt lilla bo!

Nu är det dags för er att få se hur jag bor! Är så stolt över mitt lilla bo, trivs så himla bra här! Jag har inte tagit med balkongen i detta inlägg då den ser ganska tråkig ut utan alla blommor, och jag hänvisar istället till detta inlägg om ni vill se hur den ser ut när den är som bäst!
 
Då börjar vi! Här är min ytterdörr, och på den har jag satt upp en väldigt bra skylt. Tänker ju liksom att OM det skulle hända någonting så måste ju folk veta att mina två älsklingar finns här inne!
 
Sen kommer vi in i min hall. Den är lagom stor och man får plats med det mesta. Jag har precis rensat hatthyllan/klädhängaren så att nu finns bara dom väskor/skor/jackor som jag använder mest där. Allt annat har fått flytta in i mitt förråd.
 
Till höger så finns mitt kök. Det har färgtema gult, som ni kanske ser. Det är ganska svårt att undgå detta. Har dock fräschat upp det med lite gröna detaljer, typ mattan och svalorna på skåpen. Svalorna var bland det första jag fixade när jag flyttat in. Det gäller ju att prioritera, haha. Över spisen har jag använt utrymmer där kryddorna egentligen ska stå, till att ha mina téer. Dricker ju himla mycket te och tycker att det ska synas också! Vid min matbordshörna så har jag hyllor med diverse burkar på. De innehåller bland annat mjöl, havregryn, flingor och sånt där. Har även klämt in lite kokböcker på en tavellist, och hängt upp min svampkarta jag köpte för ett tag sen.
 
 Om man går ut från köket, tillbaka till hallen, och fortsätter rakt fram så kommer man till min toalett. Den är i minsta laget. Jag blev ju bortskämd med att ha en väldigt rymlig toalett i min stundetlägenhet så, men detta badrummet vinner ändå eftersom det finns ett badkar här!
 
Till vänster om toaletten finns mitt turkosa vardagsrum. Ni anar inte hur länge jag letade efter en turkos soffa utan att hitta en (okej fanns ju en på ikea men den var ju FRUKTANSVÄRT obekväm att sitta i). Så jag löste problemet genom att köpa turkosa filtar och lägga över. Funkar finfint. Min bokhylla är fortfarande träfärgad, men den ska inom kort målad om till någon färg som jag ännu inte bestämt än.
 
Och sist men inte minst så har vi mitt sovrum, som narutligtvis är rosa! Jag har också precis införskaffat mig en sänghimmel. Ungefär det finaste som jag haft! Som grädde på moset hittade jag en ljusslinga med rosor på i London som jag satte fast i den. Sagolikt! Då garderoben inte räckte till var jag tvungen att köpa en klädställning att hänga mina klänningar på. Det var ganska bra för då fick den stå i hörnet där jag inte visste vad jag skulle ha i annars.
 
Så! Det var den lilla rundturen jag hade att bjuda på! Även fast jag har bott här i lite mer än fyra månader så har jag inte riktigt kommit till rätta till hundra procent. Fast jag är på god väg. Lite småpyssel och sen är allt tipptopp!

Kommentarer
Postat av: Daniella 🌙

Är det ett förstahandskontrakt? :3

2013-09-09 @ 23:17:11
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Postat av: Lilla P

Åh vad fint du bor!!! Hoppas jag får komma och hälsa på snart!!!

2013-09-09 @ 23:52:26
URL: http://lillap.devote.se
Postat av: Mamipe

Så jättefint du har fått det!!Längtar tills jag kommer och hälsar på <3 Kram

2013-09-10 @ 11:56:11
Postat av: Marcus

SNYGGT!!!

2013-09-10 @ 21:38:43

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0